Gerdab.IR | گرداب

نگراني‌ كارشناسان از حضور كودكان در شبكه‌هاي اجتماعي

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۹

به دنبال افزايش محبوبيت شبكه‌هاي اجتماعي نزد كودكان، كارشناسان در تلاشند پس از تأييد سن اين دسته از افراد امكان ورود آنها به شبكه‌هاي اجتماعي را فراهم كنند تا جلوي هرگونه سوءاستفاده اينترنتي از كودكان گرفته شود.

به گزارش گرداب به نقل از نيويورك‌تايمز، زماني كه صحبت از حمايت كودكان در اينترنت و مراقبت آن‌ها در مقابل شكارچيان اينترنتي به ميان مي‌آيد، قانون‌گذاران به صورت زباني اعلام مي‌كنند كه براي رسيدن به اين هدف هرگونه حمايتي را انجام مي‌دهند. اين افراد مي‌خواهند  تا كودكان بتوانند  پس از تأیید هویت و سنشان در شبکه های اجتماعی نظیر مای اسپیس حضور يابند و با ديگر كودكان گفت‌وگو کنند و يا پس از اجازه والدين، با بزرگسالان نيز ارتباط برقرار كنند.

اما تأييد سن كودكان در اين سايت‌هاي اينترنتي با مشكلات فراواني مواجه است. آن دسته از اطلاعات عمومي موجود كه شركت‌هاي اينترنتي آن‌ها را براي تشخيص هويت افراد به كار مي‌برند، مانند كارت اعتباري يا شماره امنيت اجتماعي، براي كودكان موجود نيست و يا اينكه توسط قوانين فدرال آمريكا براي حفظ حريم شخصي كاربران محدود شده است.

با اين وجود، طي دو سال گذشته ده‌ها شركت به سيستمي روي آورده‌اند كه ادعا مي‌كنند مي‌تواند اين مشكل را حل كند. اقدامات آن‌ها بحث‌ها و جدل‌هاي فراواني را به دنبال داشته و حتي بين افرادي كه نگران امنيت كودكان خود در اينترنت هستند نيز محبوبيت كسب نكرده است.

افرادي كه در زمينه امنيت كودكان فعاليت مي‌كنند، به برخي شركت‌هاي فعال در حوزِۀ تشخيص سن كودكان در اينترنت گفته‌اند تا از شركت‌هاي بزرگ اينترنتي بخواهند تبليغات پخش شده براي كودكان را ساماندهي كنند. به گفته آن‌ها، شركت‌هاي ياد شده تهديدهاي ناشي از سوءاستفاده‌گران جنسي در اينترنت را با تهديدهاي بازاريابان آنلاين براي فروش غذاهاي نامناسب و اسباب‌بازي‌هاي نادرست جايگزين مي‌كنند.

"نانسي ويلارد" يكي از كارشناسان مركز امنيت اينترنت كه طي ماه گذشته در مورد تأييد سن كودكان روي سايت‌هاي اينترنتي هشدار داد، مي‌گويد: «شركت‌هايي كه در زمينه تأييد سن كودكان در اينترنت فعاليت مي‌كنند، اين اطلاعات را براي محدود كردن آگهي‌هاي تبليغاتي به كار مي‌برند».

منبع: فارس