Gerdab.IR | گرداب

مشکل iOS9 با LTE ایرانسل برطرف می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴

با عرضه iOS 9 شاهد از کار افتادن LTE برخی اپراتورهای سراسر دنیا بودیم که ایرانسل هم جزوشان بود. حال این مشکل برطرف شده و تا هفته‏ های آتی کاربران ایرانسلی آی‌فون می‏توانند دوباره با آن کار کنند.

به گزارش گرداب از جی اس ام؛ با عرضه iOS 9 شاهد از کار افتادن LTE برخی اپراتورهای سراسر دنیا بودیم که ایرانسل هم جزوشان بود. حال این مشکل برطرف شده و تا هفته‏ های آتی کاربران ایرانسلی آی‌فون می‏توانند دوباره با آن کار کنند.
 
چند هفته قبل شرکت اپل iOS 9 را منتشر کرد. گزارش‏ها حاکی است تعدادی از کاربرانی که به این نسخه به‏روزرسانی کردند شاهد از کار افتادن LTE روی آی‌فون‏های خود بودند.  دلیل اصلی مشکل هم این بود که اپراتورهایی که مجوز لازم شبکه‏های 4G/ LTE را از اپل دریافت نکرده بودند از این امکان روی آی‌فون پشتیبانی نمی‏کردند.
 
 اپل هم اعلام کرده بود این سخت‏گیری‏ها فقط به‏نفع کاربران است، زیرا این شرکت در iOS 9 تمرکز بسیاری بر مصرف بهینه باتری داشته و اپراتورها باید استانداردهای لازم را از این شرکت دریافت کنند تا آی‌فون هنگام استفاده از اینترنت، تماس و پیام بیش از حد باتری مصرف نکند.
 
حالا خبر خوب این است که این مشکل در iOS 9.1 Beta 5 و iOS 9.1 Public Beta 5 برطرف شده و به‏زودی، با عرضه نسخه نهایی iOS 9.1 در ماه نوامبر (مطابق با اواخر آبان یا اوایل آذر) تمام کاربران ایرانسل می‏توانند از LTE روی آی‌فون خود استفاده کنند.