Gerdab.IR | گرداب

2 اپراتور اروپایی خریدار "همراه اول"

تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴

همراه اول توافقاتی با دو اپراتور اروپایی داشته و علاوه بر این کمپانی‌های بسیاری خواستار خرید سهام این شرکت سودده در ایران هستند.

به گزارش گرداب از تسنیم، در ارتباط با تمایل کمپانی‌های خارجی برای ورود به صنعت ارتباطات ایران گفت: علاقه‌مندی‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد و در همین راستا توافقاتی با دو اپراتور اروپایی داشتیم که ترجیح می‌دهیم با توجه به حساس بودن شرایط نامی از آنها نبرم.

وی عنوان کرد: البته برخی اپراتورهای خارجی نیز که تمایل به خرید سهام همراه اول دارند، علاقه‌ای ندارند اطلاعات بیشتری از آنها منتشر شود و رسانه‌ای گردد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: ورود اپراتورهای خارجی به بازار ارتباطات ایران در قالب خرید سهام همراه اول نیازمند رعایت مقررات خاصی است و در زمان مقرر باید درباره آن صحبت کرد.

صدوقی اذعان کرد: آنها به‌صورت جدی دنبال خرید سهام همراه اول به‌عنوان یک شرکت سودده هستند زیرا طی 10 سال گذشته، وضعیت این صنعت دستخوش تحولاتی شده و درآمد اپراتورهای دنیا به‌شدت کاهش یافته است؛ در حالی که همراه اول همچنان وضعیتی رو به رشد دارد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، مدیرعامل همراه اول پیش از این درباره اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر مذاکره اپراتور اورنج فرانسه با یکی از اپراتورهای ایرانی برای خرید سهام آن گفته بود که وزیر ارتباطات نام اپراتور مذاکره‌کننده را اعلام می‌کند اما همراه اول منعی برای واگذاری سهام در بورس ندارد. شرکت ارتباطات سیار به‌دلیل اینکه یک شرکت بورسی است فروش سهام آن می‌تواند از طریق بورس انجام شود.

صدوقی همچنین گفته بود که همراه اول شرکتی بورسی و 10 درصد سهام آن عرضه شده است لذا شرکت‌هایی که در ایران ثبت شده‌اند، می‌توانند تا 10 درصد سهام این شرکت را خریداری کنند. اگر سهام بیشتری بخواهند باید با توافق سازمان بورس انجام شود که مراحل قانونی مربوط به خود را دارد.