Gerdab.IR | گرداب

اولین ماراتون تولید محتوای دیجیتال ایران

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴

نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال ایران آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

به گزارش گرداب از مهر، نخستین ماراتون تولید محتوای دیجیتال با موضوعات فرهنگ و معارف اسلامی، پزشکی و سلامت، اقتصاد و کارآفرینی، علوم فنی و مهندسی، سبک زندگی، هنر و معماری و موضوع آزاد، آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

سناریوی بازی‌های رایانه‌ای، الگوریتم و محتوای نرم‌افزارهای تلفن همراه، عکس تلفن همراه، صوت و فیلم تلفن همراه، پیامک، الگوریتم محتوایی نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، فایل‌های متنی و عکس، الگوریتم محتوایی وب‌سایت، نشریه الکترونیکی و پویانمایی تلفن همراه از جمله مهم‌ترین محورهای اولین ماراتون تولید محتوای دیجیتال است.

همچنین فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال علمی و کاربردی، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه تولید محتوا، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا، تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال، پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال، لذت حل مسأله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر، برگزاری فن‌بازار محتوای دیجیتال با هدف کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از اهداف اساسی برگزرای این ماراتون است.

بخش جانبی این ماراتن شامل؛ کاربریui/ux، بخش دانش‌آموزی، بخش دانشجویی و بخش ویژه شعار سال خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ ثبت‌نام در مسابقه به‌صورت تیمی می‌باشد و تیم‌ها می‌توانند به‌ صورت حقوقی ثبت نام نموده یا دارای گروه مستقلی باشند. تیم‌ها پس از ثبت نام در ماراتن، توسط هیأت داوران ارزشیابی شده و تعداد پنجاه تیم جهت حضور در ماراتن انتخاب خواهند شد. این پنجاه تیم در یک رقابت دو روزه و در محورهایی که اظهار توانمندی نموده‌اند با یکدیگر رقابت خواهند نمود و نسبت به تولید محتوای دیجیتال برای بازی رایانه‌ای، نرم افزار تلفن همراه، وب سایت، نرم افزار چندرسانه‌ای و الگوریتم‌های پیاده سازی این ابزارها اقدام خواهند کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین مسابقه و شرکت در این ماراتون می‌توانند به وب‌سایت مسابقه به نشانی www.sharifdc.ir مراجعه کنند.