Gerdab.IR | گرداب

هوشمندتر شدن تلفن‌های هوشمند!

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

شرکت اپل در حال استخدام تعداد زیادی کارشناس هوش مصنوعی است تا به کمک آن‌ها تلفن‌های هوشمند را هوشمندتر کند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ با توجه به گزارش‌های مختلف، اپل تعداد زیادی آگهی استخدام برای جذب افراد مختلف با مدرک دکترای هوش مصنوعی منتشر کرده است. هدف اپل از استخدام این افراد رقابت با دستیار صوتی گوگل است که درخواست‌های کاربران خود را قبل از این‌که آن را بیان کنند برطرف می‌سازد.

با توجه به گزارش‌های اخیر اپل، آن‌ها برای رسیدن به این هدف حداقل 86 نفر را که در شاخه‌ی یادگیری ماشین (Machine Learning) هوش مصنوعی تخصص دارند، استخدام خواهند کرد. اپل قصد دارد تا با کمک افرادی که استخدام می‌کند به رقابت با گوگل، آمازون، فیس‌بوک، آکادمی‌ها و شرکت‌های دیگر بپردازد.

تعدادی از تحلیلگران می‌گویند موضعی که اپل در مورد حفظ حریم خصوصی کاربرهای خود گرفته است مانع پیروزی و پیشرفت گوگل در این رقابت خواهد شد.

درواقع یادگیری ماشین روشی است که به ابزارهای هوشمند کمک می‌کند تا رفتار کاربر خود را زیر نظر بگیرد و با یادگیری عادت‌های کاربر خود قبل از این‌که آن‌ها درخواست خود را بیان کنند آن را انجام می‌دهد. از کارهایی که ابزارهای هوشمند به کمک یادگیری ماشین انجام می‌دهد می‌توان به اعلام نتایج مسابقات، تیم موردعلاقه و تنظیم ملاقات اشاره کرد.

هرچه اطلاعات جمع‌آوری‌شده کاربران توسط این الگوریتم و ابزارهای هوشمند بیشتر و دقیق‌تر باشد، این ابزارها خدمات و پیشنهادهای بهتری ارائه می‌دهند. همچنین اپل می‌تواند سیستمی ایجاد کند که اطلاعات میلیون‌ها کاربر آیفون بر روی فضاهای ابری قرار گیرد.