Gerdab.IR | گرداب

ترفند جديد فيس‌بوك برای جمع‌آوري اطلاعات كاربران

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۹

متخصصان امنيتي در مورد مشكلات يكي ديگر از برنامه هاي كاربردي طراحي شده براي كاربران فيس بوك، هشدار دادند.

به گزارش گرداب به نقل از وي تري، یکی از برنامه  های كاربردي فیس بوک به هكرها امكان مي دهد تا به برخي حساب‌هاي كاربري و اطلاعات آنها دسترسي پيدا كنند.

گراهام كلوي يكي از مشاوران برجسته فناوري شركت سوفوس كه اولين بار مشكلات اين برنامه امنيتي را كشف كرده، مي گويد: برنامه ياد شده از طريق يك پيام ويدئويي براي كاربران ارسال مي شود. مضمون این پیام به گونه ای است که کاربران را تحت تأثير قرار دهد: "آه خداي من، بدترين مشتري مك دونالد در جهان" ( ويدئوي شوك آور كه بايد حتما ديده شود).

در صورت كليك كردن بر روي لينك اين ويدئو، كاربر به صفحه نصب يك برنامه كاربردي به نام بدترين مشتري مك دونالد هدايت مي شود. در اينجا از كاربر براي ارسال نوشته اي روي صفحه كاربري وي و دسترسي به اطلاعات مربوط به وي در هر زمان اجازه خواسته مي شود.

در صورتي كه كاربر چنين اجازه اي بدهد لينك ياد شده براي تمامي كاربران موجود در فهرست تماس وي ارسال مي شود و اين چرخه ادامه مي يابد. به نظر مي رسد طراحان اين نرم افزار به دنبال جمع آوري حجم گسترده اي از اطلاعات شخصي كاربران فيس بوك و سوءاستفاده از آن هستند. متخصصان سوفوس به كاربران هشدار مي دهند كه به هيچ وجه اين برنامه را بر روي رايانه‌هايشان نصب نكنند.

منبع: فارس