به گزارش
گرداب، شركت اپل با راه اندازي سرويس تبليغاتي iads خود، آماده نبرد با گوگل در دنياي تبليغات آنلاين شده است.
از سوي ديگر گوگل نیز قصد دارد پس از موفقيت در دنياي تبليغات روميزي و تسخير رايانه هاي شخصي، به سمت تلفن هاي همراه خيز بردارد و بر روي اين پلاتفورم نیز سرمايه گذاري سنگيني به عمل آورد.
اپل اميدوار است پس از بازاريابي موفق آيفون و آيپد، بتواند برنامه ها و سرويس هاي مختلفي را بر روي اين محصولات راه اندازي كند تا درآمد خود را هر چه بيشتر افزايش دهد.
تعاملي كردن آگهيها و چندرسانه اي كردن آنها، از جمله تمهيداتي است كه اپل در اين زمينه در نظر گرفته است.
تاكنون اپل 60 ميليون دلار سفارش آگهي در اين زمينه دريافت كرده است كه در مقايسه با درآمدهاي چند ميلياردي گوگل مبلغ ناچيزي به حساب مي آيد.
كارشناسان مي گويند اگر چه اپل فعلاً در اين زمينه برتر از گوگل نیست، اما ممكن است با اتخاذ يك استراتژي درست بتواند موفقيت خود را در دنياي تلفن همراه و رايانه هاي لوحي تكرار كند.
منبع: فارس