Gerdab.IR | گرداب

استفاده ۷۵ درصد كاربران از يك رمز ورود

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۹

با بررسی 250 هزار شناسه کاربري و رمز عبور آدرس پست الکترونيکي، شبکه‌هاي اجتماعي، وبلاگ و ديگر کانال‌هاي اينترنتي، مشخص شد 75درصد کاربران از يک شناسه کاربري و رمز عبور براي سايت‌های مختلف استفاده مي‌کنند.

به گزارش گرداب، بررسي جديد شرکت امنيت رايانه‌اي BitDefender نشان داد که برخي کاربران از يک شناسه کاربري و رمز عبور براي سايت‌هاي امنيتي مختلف استفاده مي‌کنند.

اين بررسي روي 250 هزار آدرس پست الکترونيکي، شناسه کاربري و رمز عبور شبکه‌هاي اجتماعي، وبلاگ، پلاتفورم‌هاي اجتماعي اينترنتي، سايت‌هاي به‌اشتراک‌گذاري فايل و ديگر کانال‌هاي اينترنتي انجام شد.

بر اساس نتايج حاصل از اين بررسي، اعلام شد که 75 درصد کاربران از يک شناسه کاربري و رمز عبور براي پست الکترونيکي و صفحه ويژه خود در شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند.

شرکت BitDefender که در زمينه توليد نرم‌افزارهاي امنيتي فعاليت مي‌کند، اعلام کرد برخي مشترکان شبکه‌هاي اجتماعي از اهميت اطلاعاتي که در اين سايت‌ها به اشتراک مي‌گذارند مطلع نيستند و به درستي نمي‌دانند که چه نوع اطلاعاتي را روي اينترنت منتشر مي‌کنند.

"سابينا داتکو"، تحليلگر مرکز تهديدات الکترونيکي در شرکت BitDefender گفت: «دسترسي به اين اطلاعات مهم با چند کليک ساده و يا از طريق جست‌وجوهاي اينترنتي بسيار وحشتناک است. با توجه به این نتايج هشدار دهنده، بايد کاربران را آگاه ساخت که استفاده از رمز عبور جديد براي آدرس پست الکترونيکي در شبکه‌هاي اجتماعي امري حياتي محسوب مي‌شود».
 
منبع: آی‌تی‌ایران