Gerdab.IR | گرداب

ورود آمریکا در عرصه‌ سایبری نیجریه

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴

ورود آمریکا به عرصه‌ی سایبری قاره‌ی آفریقا به‌ویژه نیجریه و اخبار سرمایه‌گذاری این کشور در این قاره نمونه‌ای از تلاش‌ها برای تبدیل این قاره به‌نوعی دره‌ی سیلیکون است.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات، (ITU) با همکاری کمیسیون ارتباطات نیجریه (NCC)، قصد دارد مرکز امنیت سایبری منطقه‌ای در نیجریه تأسیس کند. هدف این مرکز، تشخیص مشکلات امنیتی در استفاده از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در آفریقا است.
همچنین این مرکز خدماتی را به‌منظور مبارزه با تهدیدات سایبری در سطوح ملی و منطقه‌ای ارائه خواهد داد. نیجریه تصمیم داد گروهی برای پاسخگویی به حوادث سایبری برای مقابله با تهدیدات سایبری در بخش‌های مختلف این کشور در سال 2016 ایجاد کند.
انجمن آمریکایی حسابرسی و کنترل سامانه‌های اطلاعاتی (ISACA) نیز قصد دارد بهترین روش‌های جهانی را در حوزه‌ی امنیت سایبر در نیجریه پیاده کند. سرمایه‌گذاری این انجمن در نیجریه نشان‌دهنده‌ی تلاش نیجریه برای افزایش توان فناوری اطلاعات است.
رشد نیجریه در فضای سایبری قابل‌انکار نیست. به گزارش اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات، نیجریه رتبه‌ی 14 را در آمادگی امنیت سایبر میان کشورهای جهان دارد و نمایندگان این کشور در المپیک سایبری 2015 در آمریکا به مرحله‌ی نهایی این مسابقات راه یافتند.
در مورد صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیجریه باید گفت طبق برخی گزارش‌ها، این کشور پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی در این صنعت است. در سه‌ماهه‌ی اول 2015، میزان کاربران تلفن همراه این کشور به 93 میلیون نفر افزایش یافته است.