Gerdab.IR | گرداب

حمله پلیس کره جنوبی به دفاتر گوگل

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۹

پليس كره جنوبي به برخي دفاتر محلي گوگل در كره جنوبي هجوم برد و انواع اسناد، اطلاعات و هارد درايوهاي موجود در دفاتر گوگل را براي تحقيقات خود جمع آوري كرد.

گرداب- پليس كره جنوبي به برخي دفاتر محلي گوگل در كره جنوبي هجوم برد. اين حملات در راستاي تحقيقات در زمينه عملكرد سرويس "نماي خياباني" گوگل صورت گرفته است.

سرويس ياد شده كه با هدف دسترسي آنلاين كاربران به نماي خيابان هاي شهرهاي مختلف طراحي شده، در چند ماه اخير دردسر ساز بوده است.

مشكل از آنجا آغاز شد كه فاش گرديد، گوگل در زمان جمع آوري اطلاعات براي اين سرویس خود، اطلاعاتي را از شبكه هاي بي سيم موجود در خيابان هاي مختلف به طور غيرقانوني، جمع آوري كرده است.

حال مسؤولان مركز پاسخگويي در زمينه ترور سايبر در آژانس امنيت ملي پليس اين كشور، به دنبال جمع آوري اطلاعات در مورد سوءاستفاده هاي مشابه گوگل در كره جنوبي هستند.
 
آنان در هجوم خود، انواع اسناد و اطلاعات و هارد درايوهاي موجود در دفاتر گوگل را براي تكميل تحقيقات خود جمع آوري كرده و با خود برده اند.

پيش از اين مقامات چند كشور اروپايي نیز، واكنش بسيار تندي در اين زمينه از خود نشان داده بودند.
 
در همين حال، اخباري دال بر همكاري گوگل با سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا در جهت استراق سمع و جاسوسي از شهرونداني كه از سرويس هاي آن استفاده مي كنند، منتشر شده كه نگراني مضاعف كاربران وب را در پی داشته است.

منبع: آی تی ایران