Gerdab.IR | گرداب

ابرِ فرهنگی وزارت ارشاد روی حوزه IT

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴

معاون وزیر ارشاد از ایجاد طرح جدید برای سهولت دسترسی کاربران در حوزه رسانه‌ها خبر داد و گفت: با همکاری‌های بیشتر با سازمان تنظیم مقررات می‌توانیم فعالیت‌های بیشتری را در این زمینه انجام دهیم.

به گزارش گرداب به نقل از تسنیم مرتضی موسویان در مراسم اعطای پروانه‌های FCP به شرکت‌های اینترنتی با بیان اینکه رسانه‌ها قابل تغییر هستند و ما هم متناسب با آنها باید تغییر کنیم، اظهار کرد: در این زمینه وزارت ارشاد با آینده پژوهشی توانسته این تغییر را بروز کند.

معاون وزیر ارشاد در توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال افزود: شخصی‌سازی در مخاطبین باید در کنار گسترش بازار رقابت رسانه‌ها بتواند آنچه را که یک کاربر در یک رسانه می‌خواهد، برطرف کند و با برطرف کردن این موارد رضایت کاربر نیز همراه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر به برخی از پروژه‌های بروز نگاه کنیم، می‌بینیم مخاطبین بیشتر به سمت رسانه‌های آنلاین و اجتماعی رفته‌اند و مطابق این رفتار حاکمیت رسانه‌ای نیز تغییر می‌کند.

او عنوان کرد: در حال حاضر نظام خود تنظیمی بیشتر از همه رونق گرفته به این معنی که هر کس به صورت شخصی مواردی را که می‌خواهد در رسانه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تنظیم کند.

معاون وزیر ارشاد درباره طرح‌های وزارت ارشاد در زمینه ICT گفت: "ابرِ فرهنگ" طرحی است که محصولات دیجیتال طبق زمان و مکان به خواسته کاربر در اختیار آن قرار می‌گیرد که ما تلاش می‌کنیم همانند وزارت ارتباطات با ساماندهی بسیاری از امکانات به مهم‌های بیشتر از این نیز دست پیدا کنیم و این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

موسویان در پایان گفت: انتظار داریم همکاری خود را با سازمان تنظیم مقررات افزایش دهیم، مقررات‌گذاری ما به صورتی است که با دانش بخش خصوصی بتوانیم دسترسی متقاضیان را سهولت ببخشیم.