Gerdab.IR | گرداب

برغم انتشار برخی اخبار؛

دسترسی به کانالهای غیراخلاقی تلگرام مسدود نیست

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴

درصورتی که برخی اخبار از مسدودسازی دسترسی به کانالهای غیر اخلاقی و مستهجن شبکه پیام رسان تلگرام برای کاربران ایرانی، حکایت دارد اما این کانالها همچنان در دسترس قرار دارند.

به گزارش گرداب به نقل از مهر موضوع فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام چندی است به دلیل وجود کانالهای غیراخلاقی و مستهجن در این شبکه موبایلی، مطرح شده است که در پی آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دو هفته پیش از مذاکره با مسئولان این شبکه پیام رسان برای مسدود کردن این کانالها در ایران خبر داد.

با وجودی که تاکنون به صورت رسمی به این درخواست ایران پاسخ داده نشده است برخی رسانه ها از پاسخ مثبت تلگرام به درخواست مسئولان ایرانی خبر دادند که سبب شده دسترسی به کانالهای غیراخلاقی برای کاربران ایرانی ناممکن شود.

این اخبار از آنجا ناشی می شود که طی چندین ساعت گذشته در دسترسی به برخی کانالها اختلالاتی وجود داشت اما این اختلال مقطعی بوده و هم اکنون دسترسی به این کانالهای غیراخلاقی همچنان ادامه دارد.

اوایل این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات اعلام کرد: درصورتی که کانالهای مستهجن تلگرام مسدود نشود دولت نیز موافق فیلتر این شبکه اجتماعی خواهد بود.

بالغ بر ۱۵ میلیون کاربر ایرانی عضو شبکه موبایلی تلگرام هستند.