Gerdab.IR | گرداب

خیانت به وطن

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۹

نشست جمعی از جاسوسان حوزه ایران در سازمان جاسوسی آمریکا، شاهد حواشی جالبی از جمله ادعاهای تکراری درباره سپاه پاسداران و زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) بود.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، اخیرا "موزه بین‌المللی جاسوسی واشنگتن" میزبان نشستی با عنوان "جنگ سرد جدید، داخل ایران هسته‌ای" بود که در این نشست افرادی نظیر "رضا خلیلی"، مدعی جاسوسی برای سیا، "مایکل لدین"، کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، "ملیسا بویل مال"، کارشناس سازمان سیا و متخصص زبان خاورمیانه، "بنفشه زند بونازی"، نویسنده و کارشناس ایرانی تبار و چندین کارشناس مسائل ایران و سازمان های امنیتی آمریکا حضور داشتند.

بنفشه زند بونازی در این نشست در سخنانی بدون ارائه سند و مدرک، مدعی شد: «ما متوجه شده‌ایم که ایران حدود 40 هزار عامل انتحاری دارد. این عاملان، افراد از جان گذشته ای هستند که حاضر به انجام عملیات انتحاری می شوند. هم اکنون حدود سه هزار از این افراد در کشورهای خلیج فارس حضور دارند. برخی از این افراد در کنسولگری‌های ایران در این کشورها هستند.»

مایکل لدین نیز ادعا کرد: «ایرانی‌ها با پیگیری برنامه هسته‌ای اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.»
وی ایران و به ویژه سپاه پاسداران را متهم به دخالت درافغانستان نمود و ادعا کرد: «سلاح های تولیدی ایران، در افغانستان هستند و سپاه پاسداران، قاچاق مواد مخدر را در این کشور انجام می‌دهد. ایران با دنبال کردن انرژی اتمی، خود را به انزوا کشانده و در مقابل جامعه جهانی قرار داده است. تحریم ها علیه این کشور روز به روز شدیدتر می‌شوند و من خوشحال هستم که کشورهایی نظیر آلمان دیگر به هواپیماهای ایران سوخت نخواهند داد. ایران با دستیابی به بمب اتمی می‌خواهد به آمریکا حمله کند.»

ملیسا بویل مال، کارشناس سابق سیا نیز با اذعان به دشوار بودن کسب اطلاعات از داخل ایران گفت: «من مأمور سابق سیا بودم و کار من استخدام جاسوس بود. کاری که رضا خلیلی انجام داد، شجاعانه و قابل تحسین است. بررسی مسائل در ایران بسیار سخت است، چون اکثر مسائل در دفتر رهبری مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند و نفوذ در این مکان‌ها و محافل بسیار سخت است. برای تشخیص رفتار ایران نیاز به انجام بررسی‌هایی در داخل این کشور است.»

این کارشناس سابق سیا، سپاه پاسداران را متفاوت از کاگ‌ب دانست و گفت: «سپاه ایران در چندین زمینه فعالیت می‌کند و حضور آن در زمینه سیاست و اقتصاد نیز مشهود است.»

لدین در ادامه این نشست بر لزوم کمک به مخالفان ایران تأکید کرد و به کمک‌های آمریکا در زمینه انقلاب نرم در کشورهای اروپای شرقی اشاره کرد.

در این نشست رضا خلیلی نیز گفت: «ایران باید رفتار خود را تغییر دهد. سیستم این کشور مبتنی بر اصول‌گرایی اسلامی است و حکومت (امام) خمینی به حرف های هیچ کشوری گوش نمی‌دهد. تمام محموله‌ها و راه‌های هوایی و دریایی ایران باید مسدود شوند. توافق با ایران از طریق مذاکره و رایزنی یک تصور غیرواقعی است و با این روش نمی‌توان با ایران کنار آمد.»

در این هنگام افرادی نظیر لدین نیز بر گزینه نظامی در مقابل ایران تأکید کردند که ملیسا بویل با آن مخالفت کرده و گفت که صحبت کردن درباره جنگ آسان است؛ اما انجام آن بسیار دشوار است.
وی بر بررسی رفتار ایران، از راه‌های اطلاعاتی تاکید کرد.

رضا خلیلی در ادامه گفت: «حکومت ایران اصول‌گراست و روحانیون حاکم در این کشور، به طور واقعی به ظهور امام مهدی (عج) اعتقاد دارند. این موضوع برای آن‌ها مزاح نبوده و کاملاً جدی است. به لحاظ منطقی، اگر ایران صاحب بمب اتمی باشد، 50 درصد انرژی دنیا از زیر دست ایران رد خواهد شد. اگر آنها در خلیج فارس بمب‌گذاری کنند، قیمت انرژی بسیار بالا خواهد رفت.»

رضا خلیلی در پاسخ به سؤال یک نفر که خود را فردی از وزارت دفاع آمریکا معرفی کرد، گفت که تمام مشکلات ایران به دلیل (حاکمیت) اسلام در این کشور است.

وی همچنین با تأکید بر ارتداد خود اعلام کرد که دیگر مسلمان نیست و خود را فردی مسلمان نمی‌داند.

رضا خلیلی مدعی است که به عنوان پاسدار چندین سال ضمن خدمت در سپاه پاسداران با نام مستعار "ولی" برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کرده است.
خلیلی نخستین بار در مؤسسه سیاست خاورمیانه واشنگتن، میان نیروهای امنیتی نمایان شده و صورتش را با کلاه، ماسک و عینک پوشانده بود.

خلیلی می‌گوید که پس از گذراندن دوران کودکی در ایران، برای تحصیل در رشته رایانه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در دهه 1970 به آمریکا رفت. وی مدعی است که هنوز اطلاعات داخل سپاه را از طریق یاران خود در آن نهاد، در اختیار سازمان جاسوسی امریکا می‌گذارد.

خلیلی به‌تازگی کتابی افسانه مانند را با عنوان "زمان خیانت؛ زندگی شگفت‌انگیز مأمور سیا در سپاه پاسداران" منتشر کرده است.
وی در کتاب خود ادعا کرده است که یکی از دوستانش با او درباره موقیعت همکاری با سپاه پاسداران صحبت کرد و او " فوری" استخدام شد!

او که تاکنون برای ادعاهای خود سند خاصی ارائه نکرده، می‌نویسد که بلافاصله سرخورده شده، چون نظاره‌گر شکنجه، قتل و تجاوز در زندان اوین بوده است!
رضا خلیلی در کتابش مدعی شده است، پس از سرخوردگی از کار در سپاه پاسداران، به جای ترک آن و به خطر انداختن خانواده‌اش، با سازمان سیا ارتباط برقرار کرده و تنها لوازم او، خودکار و لپ تاپ بوده‌ است و برای ارتباطات و افشای کدها آموزش دیده بود.

خلیلی ادعا می‌کند که اطلاعات مهمی را درباره نقش ایران در جنگ ایران و عراق، ماجرای ایران - کنترا (مک‌فارلین)، بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت و بمب‌گذاری در پرواز 103 که به ادعای او با برنامه‌ریزی تهران انجام شد، برای سازمان سیا فراهم کرده است.

وی همچنین مدعی است که در اواسط دهه 80 میلادی، درباره احتمال افزایش خطر سپاه پاسداران هشدار داده بود اما مقام‌های آمریکایی بیکار نشستند و در تلاش برای مذاکره با ایران بودند.

برخی نزدیکان خلیلی وی را فردی دارای اختلالات شدید روحی و روانی می دانند که علاقه شدیدی به خیال‌بافی و قهرمان سازی به ویژه از خود دارد.