Gerdab.IR | گرداب

آنتی‌ویروس‌های دائمی در راه است

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴

محققان امنیتی در حال کار کردن بر روی الگوریتم هوش مصنوعی هستند که در آینده‌ای نزدیک نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس را از ارائه‌ی بسته‌های بروزرسانی بی‌نیاز خواهد کرد.

به گزارش گرداب به نقل از سایبربان یکی از محدودیت‌های آنتی‌ویروس‌ها، نیاز آنها برای بروزرسانی است. زمانی که یک بدافزار توسط نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس شناسایی می‌شود، هکرها تغییراتی را در کدهای بدافزار ایجاد می‌کنند تا در حمله‌ی بعدی آنتی‌ویروس‌ها را دور بزنند. آنتی‌ویروس‌ها نیز برای متوقف کردن نسخه‌ی به‌روزشده‌ی بدافزار باید بسته‌های بروزرسانی ارائه کنند؛ کاری که هم برای شرکت‌های تولیدکننده‌ی آنتی‌ویروس سخت و هزینه‌بر است و هم برای مشتریان.

محققان امنیتی در حال کار کردن روی یک الگوریتم هوش مصنوعی برای آنتی‌ویروس‌ها هستند که این مشکل را حل می‌کند. این الگوریتم یک الگوریتم هوش مصنوعیِ یادگیری عمیق است و مانند مغز انسان یاد می‌گیرد و با گذر زمان رفتار بدافزارهای تازه تولیدشده را تجزیه‌وتحلیل کرده و راه‌حلی جدید را برای مقابله با آنها ارائه می‌دهد. یادگیری عمیق (Deep learning) یک زیرشاخه از یادگیری ماشینی است که به ماشین‌ها توانایی یادگیری می‌دهد.

در آزمایش‌های اولیه، این الگوریتم 20 درصد بیش‌تر از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس، بدافزار شناسایی کرد.