Gerdab.IR | گرداب

پاسخ هوشمند گوگل به ایمیل

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴

گوگل یک هوش مصنوعی با نام «پاسخ هوشمند» برای جیمیل آماده کرده است که می‌تواند به جای کاربر به ایمیل ارسالی پاسخ دهد.

به گزارش گرداب، امروزه عده‌ای برای از دست ندادن زمان کاری منشی استخدام می‌کنند تا پاسخ به ایمیل‌های آن‌ها را بدهد؛ اما گوگل اعلام کرده است که قصد دارد با استفاده از یادگیری ماشینی یک هوش مصنوعی را به سرویس جیمیل خود اضافه کند.

به همین منظور گوگل سرویسی با نام پاسخ هوشمند «Smart Reply» را برای جیمیل خود راه‌اندازی کرده است. این سرویس به این صورت عمل می‌کند که بهترین پاسخ‌های مربوط به ایمیل دریافتی را به شما نشان داده و کاربر تنها باید بر روی دکمه‌ی ارسال کلیک کند.


پاسخ هوشمند در ابتدا تنها پاسخ‌هایی مانند بله و خبر را ارسال می‌کند؛ اما این هوش مصنوعی به مرور باهوش‌تر شده و می‌تواند پاسخ‌های پیچیده‌تری نیز آماده‌ی ارسال کند. آمیت سینگ (Amit Singh)، مدیر بخش گوگل فور ورک (Google for Work)، گفت: «بخش صندوق (Inbox) ایمیل از فناوری یادگیری ماشینی برای پاسخ هوشمند به پیام‌های ارسالی استفاده می‌کند. عملکرد این فناوری مشابه پردازش هرزنامه‌ها و انتقال آن‌ها به بخش خودشان است.»

به عنوان مثال پاسخ هوشمند در جواب به ایمیل «سلام، آیا گزارش ماهانه را آمده کرده‌ای؟» سه جواب مختلف مانند «بله آماده است.»، «هنوز آماده نشده است.» یا «به زودی آن‌ها را آماده‌ی ارسال می‌کنم.» برای ارسال انتخاب می‌کند.

با توجه به گفته‌های سینگ، هر چه بیشتر از پاسخ هوشمند استفاده شود این فناوری باهوش‌تر شده و پاسخ‌های بهتر و پیچیده‌تری می‌دهد. پاسخ هوشمند در ابتدا تنها می‌تواند به صورت رسمی پاسخ‌ها را آماده کند؛ اما به مرور زمان سبک نوشتاری کاربران مختلف را یاد گرفته و دقیقاً مشابه سبک نوشتاری کاربر پاسخ را آماده می‌کند.

پاسخ هوشمند با گذشت زمان باهوش‌تر می‌شود و ممکن است به زودی شاهد روزی باشیم که نتوان تشخیص داد فرستنده‌ی پاسخ شما انسان است یا هوش مصنوعی.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان