Gerdab.IR | گرداب

عرضه نرم افزار مدیریت استناددهی پژوهش

تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴

از مرکز تحقیقات کامپیوترهای علوم اسلامی (نور) «پژوهیار ۲» نگارش تغییر یافته ای از نسخه های قبلی نرم افزار «پژوهیار» با امکانات بیشتر و قابلیت منحصر به فرد دسترسی ازمرورگر فایرفاکس، کروم و اپرا در دسترس کاربران قرار گرفته و قابل نصب و استفاده است.

به گزارش گرداب، پوشش تمام ویژگی ها و امکانات نسخه قبلی، دسترسی اصل نرم افزار پس از نصب، بر روی کنترل پنل یا دسکتاپ، امکان ذخیره نتایج حاصل از پژوهش های خود مستقیم در «ابر پژوهیار» و امکان نصب رابط های مرورگر «پژوهیار» از طریق وب استور از مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اپرا به صورت رایگان از جمله مزایای این برنامه نرم افزاری است.

«پژوهیار» اولین نرم افزار استناددهی و سازماندهی منابع پژوهشی با قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی و عربی است که کاربران فارسی زبان از سال ۱۳۹۲ با آن آشنا شدند و محققان و پژوهشگران را در امر پژوهش و مستندسازی نتایج پژوهشی، گردآوری، سازماندهی و ایجاد دسته بندی های گوناگون منابع علمی یاری می کند و با بهره مندی از این نرم افزار می توانند به نحو مناسبی و براساس شیوه نامۀ استناددهی مورد نظر خود، به استناددهی و درج کتابنامه حاصل پژوهش خود در کتاب، پایان نامه و مقاله بپردازند.

پژوهیار ۲ فضای اختصاصی در اختیار کاربران قرار می دهد و امکان بهره مندی از امکانات نرم افزار مدیریت منابع پژوهشی را به کمک مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و کروم در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربر در پژوهیار ۲ با استفاده از دسترسی های چندگانه در منوی اصلی و منوهای آیکنیک سهولت استفاده از ابزارهای پژوهشی را تجربه می کند. همچنین این نرم افزار بر روی سیستم عامل ویندوز ۷ و ۸ و ۱۰ و ورد ۲۰۰۷، ۲۰۱۳ پشتیبانی می شود.
منبع: ایرنا