ماراتن برنامه‌نویسی بانکداری‌ الکترونیک

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴

نخستین دوره ماراتن برنامه نویسی بر پایه سرویس های مرتبط با بانکداری الکترونیکی در قالب گروه‌های استارتاپی و با مشارکت دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، ماراتن برنامه نویسی بانکداری الکترونیکی با هدف توجه به فعالیت‌های استارتاپی در کشور و ایجاد چالش نوآوری در زمینه تولید اپلیکیشن های مرتبط با بانکداری الکترونیکی برگزار شد.

در این رقابت که از 13 آبان ماه در دانشگاه امیرکبیر تهران آغاز شد 23 تیم به مدت 3 روز از اپلیکیشن های ارائه شده خود دفاع کردند. پس از بررسی توسط هیئت داوران، از میان 170 ایده ثبت نامی راه یافته به مرحله نهایی، یک ایده برتر، یک برنده اول، یک تیم به عنوان برنده دوم و دو تیم به عنوان برنده سوم انتخاب شدند.

اولین دوره ماراتن برنامه‌نویسی بر پایه‌ سرویس‌های بانکی در ایران، دسترسی کامل به سرویس‌های بانکداری الکترونیکی را به توسعه‌دهندگان می دهد تا ایده‌هایشان را در یک فضای واقعی عملی کنند. این رویکرد امکان حل برخی معضلات سیستم بانکی و رویارویی با تغییرات متناوب و مکرر حوزه‌های کسب‌وکار و تکنولوژی را آغاز کرده است.

حسین رأسی، مجری این رویداد در اختتامیه این مراسم با اشاره به حرکت‌های استارتاپی در دنیا، از «سیلیکون ولی» به‌عنوان الگوی جامع و موفقی از این جریان در حوزه فناوری اطلاعات جهان نام برد و گفت: وجه تمایز دره سیلیکون، از مراکز مشابه خود در سراسر جهان، نیروی تخیل قوی، جسارت ریسک کردن و تجربه نامیدن هر شکست و ناکامی که از درون همه این خصایص نوآوری بیرون می‌آید است. طبق آمار از هر 100 استارتاپ دره سیلیکون، 85 درصد آنها با شکست مواجه اند، 15 درصد کمی موفق هستند و تنها یک درصد به موفقیت کامل دست می‌یابند.

مسعود صبایی، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر و از داوران این ماراتن نیز از تدوین برنامه راهبردی این دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل 3 که شاخص‌ترین نمونه آن در جهان دانشگاه استنفورد است، خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا سال 1400 این چشم انداز تحقق یابد.

وی ماراتن برنامه نویسی را گامی در مسیر رفتن به سمت دانشگاه نسل 3 دانست که در آن ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت و استفاده از پتانسیل‌های فضای آموزشی برای ارتقای رفاه جامعه و حل مسائل و مشکلات خدمت‌رسانی به مردم، از اهداف اساسی محسوب می‌شود.