Gerdab.IR | گرداب

گوشی‌هوشمندی مخصوص ترک‌سیگار

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴

محبوبیت گوشی های هوشمند سبب شده تا تولیدکنندگان به فکر خلاقیت و نوآوری در محصولات خود باشند و محصولاتی کاربردی و تخصصی برای کاربران مختلف طراحی نمایند. در یکی از جدیدترین خبرها از تولید گوشی هوشمندی با قابلیت هایی برای ترک افراد سیگاری حکایت شده است.

در گوشی های هوشمند هم در زمینه طراحی و هم مشخصات فنی همواره مورد توجه کاربران می باشد. طراحی گوشی های هوشمند با دوربین چرخان، باریک ترین گوشی هوشمند،  گوشی های انعطاف پذیر، قابلیت خود ترمیمی قاب گوشی ها، صفحه نمایش خمیده و … از جمله این موارد می باشند. حالا نوبت به یک گوشی جدید با ایده های خلاقانه برای هدفی خاص رسیده است.


نابغه های شرکتی به نام  Vaporcade اخیرا با هم متحد شده اند تا دو تکنولوژی نامرتبط به یکدیگر را در قالب دستگاهی واحد به کاربرانشان عرضه کنند.


این دستگاه یک گوشی هوشمند ۴۹۹ دلاری است که ژوپیتر نام دارد و مجهز به نوعی بخارساز داخلی است. شرکت سازنده این گوشی هوشمند در وبسایت خود اشاره ای مستقیم به تاریخچه درخشانش داشته و مدعی گردیده که با هربرت گیلبرت همکاری دارد؛ همان فردی که در سال ۱۹۶۵ میلادی نخستین سیگار الکتریکی دنیا را ابداع کرد و پتنت آن را به نام خود ثبت نمود. در این سایت همچنین نام سیموس بلکلی به عنوان یکی از بنیانگذارانش ذکر گردیده که نامش با بازی های ویدئویی قدیمی نظیر Ultima Underworld و System Shock و در نهایت تولید کنسول بازی اکس بازی همراه شده است.


جان کامرون مخترع، سیموس بلکلی دانشمند، پل راک کارآفرین و پیشگام حفاظت از حقوق معنوی یعنی دین بکر افرادی هستند که در راه اندازی شرکت سازنده این محصول مشارکت کرده اند. ماموریت آنها این است که با ایجاد جامعه ای با محوریت فناوری، قهوه، سلامت و همه چیزهای دودزا، بازار را دستخوش تغییراتی نمایند. هدف نهایی اما، آن طور که در سایت این شرکت آمده این است که با تغییر عادات انسان ها و جایگزین کردن محصولات تنباکویی سنتی، جان میلیون ها انسان را نجات دهند.


لازم به ذکر است که Vaporcade بخشی از یک شرکت بزرگ تر به نام سازمان سلامت انسان (Human Health Organization) یا H2O است که Vapebot (ربات طراحی شده برای تست ایمنی سیگارهای الکتریکی) و سیگارهای الکتریکی NeUll (که برای استفاده در زندان ها طراحی شدند) را در کارنامه خود دارد.


این شرکت قبلا سیگارهای الکتریکی و قهوه های بهینه سازی شده برای تکمیل کردن رایحه این سیگارها را تولید کرده و حالا هم موبایلی را ساخته که می توانید برای دود کردن نوشیدنی ها، داروها و مواد مخدر دیگر از آن بهره گرفت.

Vaporcade



گوشی هوشمندی مخصوص برای ترک سیگار  …


در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد ژوپیتر در دست نیست اما سایت شرکت اعلام نموده که این موبایل از شبکه ۴G LTE پشتیبانی می کند. سیستم عامل این گوشی هوشمند هنوز هم مشخص نیست؛ ممکن است اندروید باشد یا هر سیستم عامل شبه اندرویدی دیگر که براساس داینامیک مایعات طراحی شده باشد.


شاید این موبایل یک تراشه بی نهایت سریع داشته باشد و شاید هم توان پردازشی اش را از نیکوتین مایع می گیرد. در هر صورت، ژوپیتر یک گوشی هوشمند اندرویدی است که یک سیگار الکتریکی را در راس خود دارد. طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول هنوز هم مجوز سازمان FCC را دریافت نکرده و امکان خرید آن در ایالات متحده آمریکا فعلا وجود ندارد.


برای اعتماد کاربران به این شرکت و ادعاهایش، برخی منابع خبری Vaporcade ویدئویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و عملکرد دستگاه ابداعی خود را در واقعیت نیز نشان داده است.