Gerdab.IR | گرداب

تامین ۶۰ % هزینه‌های آزمایشگاهی‌نخبگان

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴

برطبق تفاهم نامه بین بنیاد ملی نخبگان و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، ۶۰درصد هزینه های آزمایشگاهی نخبگان تامین می شود.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، پرویز کرمی، مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ملی نخبگان و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: این تفاهم نامه به منظور پشتیبانی از صاحبان استعداد برتر تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در زمینه فعالیت‌های تجربی و آزمایشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد مسیری هموار برای استفاده برگزیدگان علمی بنیاد و افراد تحت پوشش تسهیلات بنیاد از امكانات مراكز آزمایشگاهی است، ادامه داد: دانشجویان كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی مشمول جایزه‌های تحصیلی بنیاد در سال تحصیلی ۹۵- ۱۳۹۴، دانش‌آموختگان برتر مشمول جایزه‌های شهید دكتر چمران و دكتر كاظمی آشتیانی در سال ۱۳۹۴ و استادان سرآمد در سال ۱۳۹۴مشمولان این تفاهم‌نامه هستند.

کرمی عنوان کرد: معرفی مشمولان تفاهم‌نامه به شبکه، تأمین ۶۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی مشمولان و نظارت کلان بر اجرای تفاهم نامه از جمله تعهدات بنیاد ملی نخبگان است.

وی هماهنگی میان مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه به منظور تسهیل استفاده مشمولان از خدمات اعتباری آزمایشگاهی را از جمله مهمترین تعهدات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی دانست.