Gerdab.IR | گرداب

تشکیل مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴

با امضای تفاهم نامه‌ای میان جهاد دانشگاهی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، همکاری‌های مشترکی میان این دو نهاد در زمینه‌های طرح پسادکتری، اجرای طرح‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و راه اندازی مرکز نوآوری صورت می‌گیرد.

به گزارش گرداب به نقل از ایسنا، در این تفاهم نامه که صبح امروز که به امضای حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و نصرت الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور رسید، همکاری در زمینه اجرای طرح‌های پسادکتری و طرح‌های تحقیقاتی در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های فناورانه و تحقیقاتی اعلام شده از سوی جهاد دانشگاهی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ایجاد مرکز نوآوری در جهاد دانشگاهی و ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم نامه جهاد دانشگاهی متعهد شد تا داوری لازم در خصوص موضوع طرح پسادکتری و تحقیقاتی، استاد میزبان، پژوهشگران و خروجی هر طرح را انجام و طرح مورد تأیید داور را همراه با مستندات داوری به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال کند.

طبق مفاد این تفاهم نامه همکاری، بعد از ارسال طرح از سوی جهاد دانشگاهی به صندوق، داوری مجدد صورت نمی‌گیرد و تنها جهت تصمیم گیری به کمیته تخصصی ارسال خواهد شد و حداکثر تا سه ماه نتیجه به جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود و جهاد دانشگاهی نیز سهم خود از اعتبارات طرح‌های تحقیقاتی مورد نظر را به صندوق اعلام و پرداخت می‌کند.

در مقابل صندوق حمایت از پژوهشگران پس از دریافت اعلام واریزی قدرالسهم جهاد دانشگاهی نسبت به پرداخت سهم خود اقدام خواهد کرد.

نظارت بر کلیه فعالیت‌های تمام وقت پژوهشگر و تامین آزمایشگاه‌ها و در صورت نیاز مواد اولیه مورد نیاز پژوهشگران از دیگر تعهدات جهاد دانشگاهی در این تفاهم نامه است.

همچنین در این تفاهم نامه قید شده است که جهاد دانشگاهی هیچ گونه هزینه بالا سری از پروژه‌های موضوع این تفاهم نامه را از بودجه تحقیقاتی کسر نخواهد کرد و در تمامی طرح‌های تحقیقاتی موضوع این تفاهم نامه، نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به عنوان حامی در نتایج طرح ذکر شود.

انتهای پیام