Gerdab.IR | گرداب

تولید خدمات ارزش‌افزوده روی نسل 3 و 4 موبایل

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴

همراه اول و دانشگاه شهید بهشتی طی تفاهمی شرکتی ایجاد خواهند کرد که فضای استقرار شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان شود.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شهید بهشتی و همراه اول برای توسعه خدمات ارزش افزوده به بستر باند پهن به امضا رسید.

این تفاهم نامه در راستای همکاری طرفین برای «تولید محتوا و ارائه خدمات ارزش افزوده بر بستر باند پهن»، «تجاری سازی طرح‌ها» و «استفاده همراه اول از ظرفیت‌های آموزش و پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی» منعقد شده است.

در این مراسم وحید صدوقی با اشاره به همکاری همراه اول با 5 دانشگاه از سال 86 اظهار داشت: در این همکاری‌ها که در راستای تولید خدمات ارزش‌افزوده و محتوایی بوده‌اند تجربه‌های موفق و ناموفق داشته‌ام و اکنون شبکه همراه اول به نسل 3 و 4 در حال توسعه است که زمینه بیشتری را برای این همکاری‌ها ایجاد می‌کند.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به ضرورت و مزایای توسعه محتوا در کشور گفت: طبق آمارهای رسمی 10 درصد رشد پهنای باند 1.4 درصد رشد تولید ناخالص داخلی را در کشورهای در حال توسعه و 1.2 درصد رشد را در کشورهای توسعه یافته رقم می‌زند.

وی گفت: در این تفاهم قرار است همراه اول و دانشگاه شهید بهشتی شرکتی را ایجاد کنند که فضایی برای استقرار شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان شود. همراه اول تجمیع کننده و توسعه دهنده محصولات و محتوا خواهد بود و دانشگاه شهید بهشتی نیز نفرات را برای ایجاد پروژه‌ها معرفی خواهد کرد.

صدوقی ادامه داد: همراه اول از این فضا حمایت خواهد کرد و در صورت نیاز و اگر ایده خوبی در این دانشگاه‌ها پیدا شد شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول نیز می‌تواند در تجاری‌سازی آن مشارکت کند.

صدوقی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول قبلاً در حوزه بازار سرمایه فعال بوده و اکنون به آن اعلام کرده‌ایم که در حوزه سرمایه‌گذاری خطر پذیر و با ریسک بالا نیز می‌تواند مشارکت داشته باشد.

مدیرعامل همراه اول خاطرنشان کرد: ویژگی مهم این مرکز این است که نمایندگان همراه اول در این فضا مستقر خواهند شد و همه اختیارات را برای توسعه محصول در اختیار خواهند شد. این مرکز در واقع نسل دوم مراکز رشد یا مراکز رشد پیشرفته هستند.