Gerdab.IR | گرداب

مردان از گشت و گذارهای اینترنتی بیشتر لذت می برند

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹

بر اساس یک مطالعه، مهم‌ترین عامل خوشحالی در مردان، گشت و گذارهای اینترنتی است و بودن در کنار اعضای خانواده، عامل شادی و خوشحالی در زنان محسوب می‌شود.

به گزارش گرداب، نتايج حاصل از مطالعه جديد توسط محققان استراليايي نشان داد، در حالي كه گشت و گذارهاي اينترنتي مهم‌ترين عامل خوشحالي مردان به حساب مي‌آيد، بودن در كنار اعضاي خانواده بزرگترين عاملي است كه مي‌تواند شادماني و خوشحالي را براي زنان به همراه داشته باشد.
 

در اين مطالعه كه با نام Happiness Index انجام شد، 8500 استراليايي بين سنين 18 تا 64 سال شركت كردند و در پايان مشخص شد كه استراحت كردن محبوب‌ترين بهانه براي گذران وقت بوده و فعاليت‌هاي بدني، كمتر از ديگر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

بيش از نيمي از مرداني كه در اين نظرسنجي شركت كرده بودند اعلام كردند كه خوشحالي و شادماني آن‌ها مربوط به زماني است كه در سايت‌هاي اينترنتي گشت و گذار مي‌كنند، بازي‌هاي آنلاين انجام مي‌دهند و يا از ابزارها و امكانات شبكه‌هاي اجتماعي، استفاده مي‌كنند؛ در مقابل، 39 درصد خانم‌ها نيز استفاده از اينترنت و گشت‌ و گذارهاي اينترنتي را، به عنوان ابزاري براي شادماني خود ياد كرده‌اند.

در اين بررسي، 55 درصد خانم‌ها اعلام كردند كه خوردن غذا و بودن در كنار اعضاي خانواده مهم‌ترين عاملي است كه مي‌تواند باعث خوشحالي آن‌ها شود كه در اين زمينه،‌ فقط 45 درصد مردان موافقت خود را اعلام كردند. 

منبع: فارس