Gerdab.IR | گرداب

وابستگی زنان غربی به شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹

تازه‌ترین تحقیقات حاکی از آن است که زنان و دختران کشورهای غربی روز به روز به شبکه‌های اجتماعی وابستگی بیشتری پیدا می‌کنند.

به گزارش گرداب، ‪  ۵۷‬درصد از پاسخ‌دهندگان به یک همه‌پرسی اعلام کردند که ارتباطات اینترنتی آن ها، بیش از تماس‌های چهره به چهره‌شان است.

بر اساس این گزارش، ‪  ۳۹‬درصد از پرسش‌شوندگان، معتاد فیس بوک اعلام شده و ‪۳۴‬ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند صبح‌ها پس از برخاستن از خواب، چک کردن فیس بوک، اولین کاری است که انجام می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید، ‪ ۲۱‬درصد از افراد، در نیمه شب‌ها نیز به حساب فیس بوک مراجعه می‌کنند.

گفتنی است چندی پیش، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، فیس بوک عامل ایجاد طلاق‌های عاطفی بسیاری، در خانواده‌های اروپایی شده است.

بنا بر اعلام انجمن وکلای ازدواج آمریکا، در پنج سال گذشته، ‪  ۸۱‬درصد از اعضای این انجمن در پنج سال گذشته، از شبکه‌های فیس بوک، مای اسپیس، توئیتر و دیگر سایت‌های اجتماعی در پرونده‌های خود به عنوان شاهدی برای طلاق استفاده کرده‌اند و به گفته یک وکیل، استفاده از اینترنت برای گردآوردن شواهد لازم برای طلاق، در این کشور بسیار متداول است.

‪ ۶۶‬درصد از وکلای این انجمن، از سایت‌ فیس بوک به عنوان شاهد استفاده کرده‌اند و سایت مای‌اسپیس با ‪ ۱۵‬درصد و سایت توئیتر با پنج درصد، در زمینه استفاده از اینترنت، به ترتیب مقام اول و دوم را دارند.

یک سایت طلاق در انگلیس موسوم به طلاق آنلاین، گزارش کرده است که عبارت کلمه فیس بوک، اواخر سال گذشته حدود یک پنجم از هفت هزار مورد پرونده‌های این شرکت را به خود اختصاص داده است.

شبکه‌های اجتماعی همچنین، نفرت‌های ناشی از طلاق را نیز گسترش داده و موجب ایجاد طلاق عاطفی میان زوج‌های آمریکایی شده است.
 
منبع: ماهنامه تخصصی وب