Gerdab.IR | گرداب

پیوستن نیمی از استان‌ها به شبکه فن‌بازار ملی

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران از پیوستن نیمی از استان های کشور به شبکه فن بازار ملی تا پایان امسال خبرداد.


به گزارش گرداب، اکبر قنبر پور در پنجمین نشست سراسری فن‌بازاریهای منطقه‌ای کشور با اشاره به راه اندازی ۱۳ فن بازار منطقه ای در کشور، از راه اندازی فن بازارهای منطقه ای استان های البرز، قزوین و کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

وی ضمن بیان اینکه شبکه فن بازار ملی ایران تا پایان سال آینده تکمیل می شود، اظهار کرد: با تلاشهای صورت گرفته تا پایان امسال تقریبا نیمی از استان های کشور به شبکه فن بازار ملی ایران می پیوندند با اینحال در استان هایی که صنعت و فناوری توسعه پیدا نکرده است، فن بازار منطقه ای ایجاد می شود تا به انتقال فناوری کمک کند.

محمد جواد بگی، مدیرعامل شركت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه دوران تولید ثروت از طریق فعالیت های سخت افزاری به پایان رسیده و در حال حاضر فقط از طریق تولید دانش و فروش تکنولوژی می توان ثروت کسب کرد گفت:متاسفانه درمسیری گام برداشتیم كه كشورهای توسعه یافته مانند آمریكای شمالی و اروپا حدود پنج دهه پیش، این مسیر را طی كرده‌ و در حال حاضر این كشورها به این نتیجه رسیده‌اند كه صرفا از طریق سخت افزاری نمی‌توان كسب ثروت کرد.

وی با بیان اینکه در کشورمان هنوز تمهیداتی در قالب سیاست های حمایتی ویژه صاحبان ایده و سرمایه گذاران دیده نشده است، اظهار کرد: در خصوص عقد قراردادهای مشارکت و فروش فناوری هنوز مشکلاتی وجود دارد و در کشور نهاد یا مؤسسه ای که بستر سرمایه گذاری علاقه مندان برای طرح های ریسک پذیر را تضمن کند، وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه کشورمان یکی از بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز در دنیا بوده و یکی از هفت کشور مطرح دارای ظرفیت های معدنی و عناصر راهبردی است خاطر نشان کرد: با وجود این، هنوز نتوانسته ایم از منابع طبیعی و ذخایر ملی استفاده لازم را در تولید ثروت ببریم.

بگی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در قالب سیاست های ابلاغی کلی اقتصاد مقاومتی به توسعه صنایع دانش بنیان تأکید دارند گفت: افراد در فن‌بازار می‌توانند ایده‌ها را به مرحله تجاری‌سازی برسانند و نیاز به فناوری ، تجاری‌‌سازی و انتقال فناوری در كشور را تامین كنند.

منبع: مهر