Gerdab.IR | گرداب

گزارش خبرگزاری های غربی از توانمندی های جدید نظامی ايران

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۸۹

خبرگزاری های غربی از نمایش توانمندی های نظامی ایران در هفته آینده خبر دادند و اذعان کردند، ايران حتي با وجود تحريم ها هم، به تنهايي توان پيشرفت دارد.

به گزارش گرداب، فرانس پرس با اشاره به سخنان احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران مبنی بر نمایش تجهیزات جدید ایران در هفته آتی نوشت: روز یکشنبه هفته آینده به مناسبت هفته دولت، تهران مجموعه جدیدی از دستاوردهای نظامی خود را به نمایش می گذارد.

بر اساس این گزارش، ایران تاکنون از اعلام برد موشک های سطح به سطح جدید خود به نام "قائم" که قرار است به نمایش گذارد خودداری کرده است. جمهوری اسلامی در هر مناسبتی توانایی های داخلی خود در ساخت تجهیزات نظامی را به نمایش می گذارد.

ایران در هفته گذشته نیز خبر تولید قایق های بسیار سریع بلید رانر_51 را اعلام داشت و افزود که آن ها را برای اجرای عملیات در خلیج فارس مجهز به سلاح کرده است. همچنین جمهوری اسلامی هفته گذشته زیر دریایی های رادار گریز "قائم" را که قادر به انجام عملیات در آب های عمیق هستند به آب انداخت.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز نیز در همین زمینه نوشت: ایران با وجود تحریم های وضع شده در هفته آینده مجموعه ای از قایق های تندرو، موشک و هواپیماهای بدون سرنشین دور پرواز را به نمایش می گذارد و اين نشان مي دهد ايران حتي با وجود تحريم ها هم خود به تنهايي توان پيشرفت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران