Gerdab.IR | گرداب

پارک پیشران ICT راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴

تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به منظور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل پژوهشگاه با حضور نمایندگان دو طرف برای مدت پنج سال منعقد گردید.

به گزارش گرداب، این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف افزایش اثربخشی پژوهش‌ها و تجاری‌سازی نوآوری‌ها متناسب با نیاز کشور بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی محمد خوانساری -رئیس این پژوهشگاه- و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به نمایندگی محمدجعفر صدیق -رئیس این پارک- منعقد شد.

براساس این تفاهم‌نامه، دو طرف متعهد به همکاری در حمایت از دوره‌های پیش رشد پارک و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه شدند.

تأمین زیرساخت‌های ابری مورد نیاز موسسات، شرکت‌ها و هسته‌های مستقر در پارک و حمایت از دستاوردهای نوآورانه این شرکت‌ها توسط پژوهشگاه و همکاری در طراحی و اجرای پارک پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت جذب و پرورش و ارتقای سرمایه‌های انسانی نخبه این حوزه در داخل کشور از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این تفاهم‌نامه است.

علاوه بر این مقرر شد، از پژوهشگران و اعضای هیات علمی پژوهشگاه در هدایت هسته‌های مستقر در پارک خصوصا دوره‌های پیش رشد استفاده شود.

منبع: تسنیم