Gerdab.IR | گرداب

شعبده اي جديد از حاميان ناتوي فرهنگي:

کمپین فيس بوكي در حمایت از مدير سایت هاي مستهجن

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹

شاید تعریف زندانی سیاسی تغییر کرده يا شاید راه اندازی سایت‌های پورنو هم به فهرست فعالیت‌های سیاسی اضافه شده است که اگر این‌گونه باشد ملک پور معروف به "سياوش حسين خاني"با توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایتش قاعدتاً یکی از بزرگ‌ترین فعالان سیاسی دهه اخیر بوده است. "گرداب" طی در پاسخ به ادعاهايي از اين دست، روزهای‌ آینده کلیپ اعترافات ملک‌پور، گرداننده شبکه بزرگ‌ترین سایت های مستهجن، ضددین و ضدامنیت فارسی‌زبان، را منتشر خواهد کرد.

گرداب- با ایده یکی از کاربران شبکه فیس بوک، کمپینی با عنوان حامیان خانوادۀ زندانیان سیاسی در ایران تشکیل شد. کاربران فیس بوک با عضویت در آن و با انتخاب یکی از افراد موجود در آلبوم عکس، خود را خواهر یا برادر این زندانیان عنوان کرده و با این کار به حمایت مجازی از اغتشاشگران حوادث پس از انتخابات می پردازند.

نکته جالب این کمپین، وجود نام و تصویر برخی از افراد است که نه تنها سیاسی نیستند بلکه با جرم هایی تأسف بار در زندان به سر می برند.

بنا بر این گزارش، از جمله این افراد سعید ملک پور است که پرونده وی به دلیل جرم هایی از جمله راه اندازی سایت های مستهجن فارسی، انتشار تصاویر مستهجن و موارد مشمئز کننده و تأسف بار دیگر در حال رسیدگی بوده و اکنون در زندان به سر می برد.

از سوی دیگر جالب است که برخی از اعضای کمپین به وجود نام و تصویر این فرد به همراه برخی دیگر که با جرم های غیرسیاسی در زندان هستند، اعتراض و این مسئله را موجب آبرو ریزی اعلام کرده اند ولی خواهر و برادرهای مجازی این افراد مفسد فی الارض متوجه این مسئله نیستند و این نشان از این دارد که این خواهر و برادرهای ناتنی به دنبال ... هستند تا آزادی زندانیان سیاسی!

در مورد سعید ملک پور و برخی دیگر نکته جالب اینجاست که این افراد مدت ها پیش حتی یک سال پیش از بروز حوادث پس از انتخابات و اغتشاشات دستگیر شده و سایت های آنها نیز هک شده بود. این افراد و برخی دیگر در عملیاتی غرور آفرین توسط نیروهای گمنام "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته" دستگیر شدند.

ناگفته نماند که اعمال و جرائم این افراد هم در رسانه های مجازی و مکتوب منتشر شد و هم اعترافات این افراد از صدا و سیما پخش شد.

سعید ملک پور کیست؟

در گزارش سایت "گرداب" اتهامات ملک پور این گونه بیان شده است.

-متهم سعيد.م با نام مستعار سیاوش حسین‌خانی:
مدیر شبکه بزرگ‌ترین سایت های مستهجن، ضددین و ضدامنیت فارسی‌زبان به نام ایران سکس و با آدرس اصلی avizoon.com و حامی فنی و مالی سایت xpersia.com و biaclip.net و shahvatsara.com مي باشد.(پروژه مضلین 2)

در واقع ملک پور گرداننده یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین سایت‌های پورنو فارسی به نام آویزون بوده و البته حامی چندین سایت پورنوی نسبتاْ معروف دیگر نیز بوده است. وی در خارج از کشور زندگی می کرده و شناسایی و بازداشت وی پس از کارهای اطلاعاتی و در بلند مدت امکان پذیر شده است. بازداشت وی مدت‌ها مخفی مانده تا امکان شناسایی و بازداشت کاربران فعال و مدیران انجمن‌ها و همکاران وی در راه اندازی سایت‌های پورنو امکان پذیر باشد.

جالب است در خبرهایی که در رابطه با ملک پور در سایت‌های خبری منتشر شده، هیچ اشاره ای به فعالیت اصلی وی و سایت آویزون نشده است. فقط به این بسنده شده که این زندانی سیاسی در رابطه با پرونده‌ی موسوم به "مضلین 2" مربوط به جرائم اینترنتی بازداشت شده است و او را یک فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته متالورژی معرفی می کنند که در کانادا به طراحی وب سایت اشتغال داشته است. حداقل این است که نه در نامه ملک پور و نه در اخبار مرتبط به آن و همچنین گفته های همسر وی اتهام اصلی ملک پور در مدیریت سایت پورنو رد نشده است.

همچنین مشخص است که ملک پور هیچ‌گونه فعالیت شاخصی در عرصه سیاسی یا حقوق بشر (به جز آنکه فعالیتش در سایت آویزون و چند سایت مشابه دیگر را فعالیت سیاسی بخوانیم یا اینکه واقعا این فرد با اهداف سیاسی سایت پورنو راه اندازی کرده باشد) نداشته است و با این حساب نام بردن از وی به عنوان زندانی سیاسی در متن این خبرها عملا توهینی به زندانیان سیاسی است.

شاید تعریف زندانی سیاسی تغییر کرده است یا شاید راه اندازی سایت‌های پورنو هم به فهرست فعالیت‌های سیاسی اضافه شده است که اگر این‌گونه باشد ملک پور با توجه به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایتش قاعدتاً یکی از بزرگ‌ترین فعالان سیاسی دهه اخیر بوده است و علاقمندان به پناهندگی هم راهی جدید برای اثبات فعالیت سیاسی و دریافت اقامت پیدا کرده اند.

بررسی و تحلیل حقوقی روند یک پرونده (حتی اگر مربوط به یک متجاوز به کودکان و منحرف جنسی باشد) و اشاره به اشتباهات قانونی صورت گرفته در روند پیگیری یک پرونده کاری، بی ایراد و حتی ستودنی است. اما معصوم سازی و تغییر ماهیت اتهام و جرم یک فرد و قرار دادن او در کنار افرادی که به دلیل گرایش یا اظهارنظر سیاسی بازداشت شده اند حتی اگر با انگیزه دیگری باشد، شایسته سایت‌هایی که مدعی اطلاع رسانی هستند نیست. ادامه چنین روندی چیزی نیست جز بی اعتمادی به اخبار منتشر شده درباره زندانیان سیاسی نیست و مقام زندانی سیاسی در حد هر مجرم معمولی پایین آورده می شود.

از بخش جدی این بحث که بگذریم ادعاهای همسر ملک پور هم در نوع خود خواندنی است. او در جایی ادعا کرده است که همسرش مجبور به همکاری با سایت گرداب شده است و چنین ادامه می دهد که « ...چه بسا گروه‌های متعددی برای هک کردن سایت گرداب تلاش کردند و متأسفانه چندان کاری از پیش نتوانستند ببرند و من مطمئنم که تخصص بالای همسر من در این امر بی‌ تأثیر نبوده است..». از قرار در کشور کمبود شدید متخصص امنیت شبکه داریم و حداقل فایده بازداشت مدیر سایت آویزون بالابردن سطح امنیت شبکه در کشور بوده است!

منبع: بولتن