Gerdab.IR | گرداب

افزایش حملات سایبری به صنایع آمریکای لاتین

تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴

حملات سایبری در سال 2015، به صنایع آمریکای لاتین و خصوصاً کشور برزیل افزایش یافته است. بعد از برزیل، شیلی، مکزیک، جمهوری پرو و آرژانتین قرار دارند.

به گزارش گرداب شرکت فایرآی گزارشی منتشر و آمارهایی در آن راجع به حملات سایبری به منطقه‌ی آمریکای لاتین ارائه کرد. در این میان بیشترین حملات سایبری در این منطقه به برزیل بوده است.
از اوایل سال 2015، میزان حملات سایبری به آمریکای لاتین افزایش یافته است و حمله‌کنندگان، بخش‌های شیمی، معدن و تولید را هدف قرار داده‌اند. بخش مخابرات و رسانه نیز یکی دیگر از اهداف هکرها در منطقه‌ی آمریکای لاتین بوده است.
در جریان سمیناری که در سائوپولو در اکتبر 2015 برگزار شد، یکی از علت‌های رویارویی برزیل با خطرهای سایبری، بحران سیاسی و اقتصادی این کشور عنوان شد. در این سمینار استفاده از بیمه‌ی خطرهای سایبری و برنامه‌های امنیتی به‌عنوان راه‌های جلوگیری از حملات سایبری ذکر شد.
برزیل دارای بهترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. چندی پیش این کشور اعلام کرد قصد دارد اینترنت ملی را راه‌اندازی کند تا از خدمات شرکت‌های آمریکایی و به‌تبع آن، جاسوسی نهادهای آمریکا در امان باشد. این اقدام برزیل مشابه چیزی است که روسیه در پی آن است.
در نتیجه می‌توان پی برد احتمالاً حملات سایبری به بخش‌های مختلف برزیل، از سوی آمریکا باشد تا از این طریق به مقامات برزیلی بفهماند در تقویت پدافند سایبری بخش‌های خود ناتوان هستند و آن‌ها را به انعقاد قراردادهای امنیتی با آمریکا مجاب کند.