به گزارش
گرداب، یاهو و مایکروسافت یک سال قبل در اقدامی برای رقابت علیه گوگل، قرارداد 10 سالهای برای یکی کردن فعالیتهای جستوجو و تبلیغات اینترنتی با هم بستند.
تحت این قرارداد یاهو از موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت در سایتهای خود استفاده میکند اما اداره فروش تبلیغات نمایش داده شده در سایتهای هر دو شرکت را به دست میگیرد.
آماری که به تازگی از سوی کام اسکار نمایش داده شده حاکیست رتبهبندی موتورهای جستوجو در ماه ژوییه تغییر اندکی داشته و سهم برتر گوگل از 66.2 درصد در ماه ژوئن به 65.8 درصد کاهش یافته است.
کاهش سهم گوگل ظاهرا به نفع یاهو بوده که سهمش از 16.7 درصد در یک ماه قبل به 17.1 درصد رسیده اما مایکروسافت بدون هیچ تغییری با سهم 11 درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است.
کاربران اینترنت آمریکایی در مجموع 15.6 میلیارد جستوجو در ماه ژوییه انجام دادند که 10.3 میلیارد آنها در موتور جستوجوی گوگل، 2.7 میلیارد در یاهو و 1.7 میلیارد در مایکروسافت انجام گرفت.
منبع:
ایسنا