Gerdab.IR | گرداب

Hackaball؛ توپ قابل برنامه‌ریزی + عکس

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴

تنوع اسباب‌بازی‌های قابل برنامه‌ریزی در حال گسترش است. تازه‌ترین این اسباب‌بازی‌ها توپی است که کودکان می‌توانند با برنامه‌نویسی، رفتار آن را کنترل کنند.

به گزارش گرداب در حال حاضر تعدادی از شرکت‌ها سعی دارند تا به روش‌های مختلف و سرگرم‌کننده به کودکان برنامه‌نویسی یاد بدهند. برای این منظور از بازی‌های ویدئویی یا تولید اسباب‌بازی‌های مختلف استفاده می‌شود.
گروهی از محققان در تازه‌ترین اقدام، توپی با نام هاکابال (Hackaball) تولید کرده‌اند تا با استفاده از آن به کودکان برنامه‌نویسی یاد بدهند.
ظاهر این توپ نسبتاً معمولی است؛ اما درون آن ال. ای. دی رنگی و حسگر حرکتی اکسیس (Six-Axis) قرار دارد. کودکان می‌توانند با برنامه‌نویسی برای هاکابال رفتار و حرکت توپ، رنگ نور لامپ‌های ال. ای. دی در آن و موسیقی پخش شده توسط توپ را برنامه‌نویسی کنند.
سباستین پاتر (Sebastian potter)، مدیرعامل شرکت هاکابال، گفت: «ما قصد داریم کاری کنیم که کودکان توپ را باز کرده و با سخت‌افزار درون آن نیز آشنا شوند.»
هاکابال با استفاده از برنامه‌ی رایگانی که برای آیفون و آیپد منتشر شده قابل برنامه‌ریزی است. کودکان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار، بازی موردعلاقه‌ی خود را برای توپ ایجاد کرده و با آن بازی کنند.
هاکابال از ماه مارس 2016، با قیمتی حدود 86 دلار در بازار عرضه خواهد شد.

تصویری از برنامه‌ی هاکابال روی آیفون و آیپد