Gerdab.IR | گرداب

پارانویید سایبری؛ ادعای اسراییل یا واقعیت

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴

رژیم صهیونیستی مدعی است، تهدیدات سایبری بسیاری متوجه این رژیم است و اسراییل درباره‌ی این تهدیدات، آگاهی بخشی می‌کند.

به گزارش گرداب، همزمان با رشد صادرات محصولات امنیت سایبری در بخش خصوصی رژیم صهیونیستی، بخش نظامی این رژیم نیز سعی می‌کند توانایی‌های سایبری خود را افزایش دهد. اویاتار ماتانیا (Eviatar Matania)، مدیر دفتر ملی سایبری اسراییل، اعلام کرد: بازار محصولات امنیت سایبری اسراییل به 4 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده و حدود 20 درصد آن مربوط به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است.


وی گفت: «ما گمان می‌کنیم، انقلاب سایبری، سومین انقلاب مهم بعد از انقلاب‌های کشاورزی و صنعتی است. این انقلاب در حال تغییر زندگی ما است. به نظر ما، حملات سایبری به سامانه‌های صنعتی مانند ژنراتورها، دستگاه‌های پزشکی، هواپیما و اتومبیل‌ها، افزایش می‌یابد.» ماتانیا مدعی شد سایر کشورها مانند انگلیس رویکرد و راهبرد اسراییل را در سیاست‌های امنیت سایبری خود اتخاذ کرده‌اند.


اسراییل سعی می‌کند با تبلیغ محصولات امنیتی و دفاعی خود در حوزه‌ی سایبری، کشورها را به همکاری با این رژیم ترغیب کند و خود را آگاهی ساز تهدیدات سایبری می‌داند. نکته‌ی مهمی که در اینجا باید درباره‌ی آن بحث کرد، ادعای اسراییل در خصوص «پارانویید سایبری» است. اصطلاح پارانویید به حالتی گفته می‌شود که شخص دائماً گمان می‌کند، بسیاری از چیزهای اطراف او، زندگی وی را تهدید می‌کنند و همیشه نگران آسیب‌های جانی و مالی و توطئه‌های افراد است.

رژیم صهیونیستی بر این باور است تهدیدات سایبری فراوانی متوجه این رژیم است و تلاش می‌کند تا خود و دیگران را از این تهدیدات آگاه کرده و برای مقابله با آن‌ها، کمک‌رسانی کند. این رژیم ادعا دارد این آگاهی بخشی، موجب تقویت شرکت‌های امنیت سایبری بخش غیرنظامی و سرمایه‌گذاری در امنیت سایبر می‌شود.


اگر اخبار مربوط به حملات سایبری را ملاحظه کنیم، می‌بینم اسراییل نیز مانند همتای خود آمریکا، همیشه خود را قربانی حملات نشان می‌دهد و از جاسوسی‌ها و حملات سایبری خود سخن نمی‌گوید؛ مثلاً جاسوسی اسراییل از طریق بدافزار دوکو، در خلال مذاکرات ایران با کشورها 1+5، نمونه‌ای از این تهدیدات است، اما رژیم صهیونیستی حتی سخنی از این تهدید در رسانه‌ها به میان نمی‌آورد. حمله‌ی استاکس‌نت را نیز باید به این مورد افزود. در نتیجه صحبت از آگاهی بخشی سایبری اسراییل، جلب‌توجه کشورها به محصولات این رژیم و رسیدن به رهبری امنیت سایبر دنیا است.