Gerdab.IR | گرداب

آمریکا هشدار داد؛

تهدیدات سایبری در کمین صنعت هسته‌ای

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴

کارشناسان امنیتی آمریکایی معتقدند تأسیسات اتمی در حداقل 20 کشور جهان در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش گرداب، کارشناسان امنیتی آمریکایی معتقدند که حداقل 20 کشور هسته‌ای جهان، در داخل دولت‌های خود، هیچ قانون و یا نهاد قانونی مشخصی ندارند تا از آن‌ها در برابر حملات سایبری محافظت کنند.

بر اساس گزارش موسسه امنیتی آمریکایی واچ داگ؛ سامانه‌های امنیتی امروزی تأسیسات اتمی در دنیا، دارای شکاف‌های امنیتی خطرناکی هستند که مانع می‌شود تا آن‌ها نقش امنیتی خود را به خوبی ایفا کنند. در این گزارش آمده است تا زمان وجود چنین شکاف‌هایی، تروریست‌ها به دنبال سوء استفاده از آن‌ها هستند و بنابراین خطر عظیمی در کمین این صنعت در دنیا نشسته است.
در لیستی که این شرکت امنیتی منتشر کرده است؛ کشورهایی نظیر ایران، کره شمالی، چین و اندونزی در زمره کشورهای آسیب‌پذیر قرار دارند.


لازم به ذکر است که این گزارش تنها یک هفته بعد از حمله به صنعت برق اوکراین منتشر شده است. در این حمله حدود 700 هزار نفر از جمعیت این کشور در خاموشی مطلق فرو رفتند. آمریکا نیز بعد از این حمله ابراز نگرانی کرد که حمله به تأسیسات برق اوکراین، یک خطر و هشدار برای تأسیسات برق آمریکا محسوب می‌شود. البته تا کنون هیچ کشوری به صورت قطعی، مسئول این حمله عنوان نشده است، اما کارشناسان آمریکایی، به صورت تلویحی روسیه را به عنوان یکی از متهمان اصلی این حمله معرفی می‌کنند.


مقامات آمریکایی معتقدند که تنها چین و دو کشور دیگر دارای توانایی خاموش کردن بخشی از صنعت برق آمریکا هستند. به ادعای آمریکایی‌ها، روسیه و ایران، دو کشوری هستند که دارای چنین توانایی خاصی هستند.