Gerdab.IR | گرداب

افزايش تلاش دولت‌ها براي سرقت اطلاعات كاربران فيس‌بوك

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۸۹

در حالي كه بسياري از مردم شاهد نقض حريم شخصي خود در سايت فيس بوك هستند، نبايد از نقش نهادهاي دولتي در اين زمينه غافل شد.

به گزارش گرداب به نقل از پي سي ورلد،‌ بررسي هاي تحقيقاتي نشان مي دهد كه بسياري از نهادهاي دولتي از فناوري هاي بسيار قدرتمند، جديد و پيشرفته براي نقض حريم خصوصي كاربران اينترنت و سرقت اطلاعات شخصي آنها سوءاستفاده مي كنند.

نكته جالب اين است كه اقداماتي از اين دست بر خلاف قوانين داخلي بسياري از كشورهاست، اما مقامات دولتي آگاهانه اين قوانين را به بهانه هاي مختلف از جمله حفظ امنيت ملي و مقابله با به اصطلاح تروريسم نقض مي كنند.

جالب آنكه بسياري از دولت ها از ابزار متداول در اينترنت و به خصوص از گوگل ارث براي جاسوسي و سرقت اطلاعات و كسب اطلاعات مورد نظر سوءاستفاده مي كنند.

به عنوان مثال مقامات يك شهر كوچك به نام ريورهند در لانگ آيلند آمريكا از تغيير همين نرم افزار استخرهاي عمومي را كه بدون مجوز خدمات ارائه مي كردند شناسايي كرده و آنها را دهها هزار دلار جريمه كردند.
حقوقدانان مي گويند استفاده از چنين شيوه هايي براي جمع آوري اطلاعات از اشخاص مصداق جاسوسي بوده و خلاف قانون است و وقتي دولت ها چنين سوءاستفاده هايي را مجاز مي دانند، بايد در مورد استفاده هاي گسترده تر هم نگران بود.

منبع: فارس