Gerdab.IR | گرداب

طراحی مرورگر جدید توسط موسس موزیلا

تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

برندان ایش یکی از موسسان شرکت موزیلا و خالقان نرم افزار جاوااسکریپت شرکتی به نام بریو سافت ویر تاسیس کرده و نسخه اولیه مرورگر اینترنتی Brave را نیز در دسترس علاقمندان قرار داده است.

به گزارش گرداب به نقل از ونچربیت، این مرورگر قادر به نمایش سریع وب سایت ها از طریق بلوکه کردن برنامه های تبلیغاتی و جایگزین کردن آنها با سیستم تبلیغاتی خاص خود است.

مرورگر یاد شده هم اکنون برای استفاده کاربران ویندوزف مک، آی او اس و آندروید در دسترس است. نسخه 0.7 عرضه شده این مرورگر متن باز بوده و هنوز در حال توسعه و به روزرسانی است.

گروه سازنده می گوید در حال کار بر روی مرورگر یاد شده به منظور رفع مشکلات احتمالی است و کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند. آنان می گویند این مرورگر بر روی رایانه های رومیزی 40 درصد سریع تر عمل می کند و بر روی گوشی ها و تبلت ها هم تا چهار برابر سریع تر است، زیرا تمام کوکی ها، تمامی ابزار ردگیری ثالث، تمامی اسکریپت های مزاحم و ... را بلوکه می کند.

کاربران این مرورگر همچنین در مورد نحوه نمایش آگهی های سایت های مختلف حق انتخاب دارند و می توانند از برنامه های بلوکه کننده ثالث آگهی نیز استفاده کنند.