به گزارش
گرداب به نقل از رویترز، بخش عمده افراد اخراج شده در مراکز خدمات رسانی به مشتریان مشغول به کار بودند. 574 نفر از افراد اخراجی در مرکز اسپرینت در Overland Park کانزاس فعال بودند.
سخنگوی اسپرینت در توضیح علت انتخاب این افراد برای اخراج گفته است: بسیاری از کاربران برای دریافت پاسخ به سوالات خود از اینترنت و فضای آنلاین استفاده می کنند و به جای مراجعه حضوری یا گفتگو با کارکنان مراکز خدمت به مشتریان از برنامه های همراه طراحی شده به همین منظور بهره می گیرند.
Softbank به عنوان شرکت مادر اسپرینت به دنبال متحول کردن و بازسازی ساختار آن است. اسپرینت در سال های اخیر در رقابت با دیگر اپراتورهای مخابراتی در آمریکا موفق نبوده و لذا مجبور به صرفه جویی در هزینه هاست.
این شرکت امیدوار است با اخراج کارکنانش بتواند تا 2.5 میلیارد دلار در سال در هزینه های خود صرفه جویی کند. برخی منابع مطلع می گویند ممکن است این شرکت در آینده باز هم دست به اخراج کارکنان خود بزند.