Gerdab.IR | گرداب

آخرین‌وضعیت‌انتخابات‌الکترونیکی؛

نامه وزیرکشور به شورای نگهبان برای تجدیدنظر درباره انتخابات الکترونیکی

تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور از ارائه نامه وزیر کشور به شورای نگهبان به منظور تجدیدنظر این شورا نسبت به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش گرداب، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: در روز جاری نیز وزارت کشور نامه‌ای را با امضای آقای رحمانی فضلی به شورای نگهبان در رابطه با تجدیدنظر نسبت به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی ارائه کرده است.

وی در تشریح این نامه افزود: در این نامه نیز دلایلی خود را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی تشریح کرده و توضیحات و مستندات جدیدی را هم که برای اعضای شورای نگهبان اطمینان بخش‌تر باشد ارائه کردیم.

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در گزارش‌های اخیر آزمایشگاه‌هایی که صندوق‌های الکترونیکی را مورد آزمایش قرار داده بودند به یکی دو مورد از این دستگاه‌ها مباحثی را مطرح کرده بودند که ما نیز آن‌ها را مرتفع کردیم و اکنون اطلاعات بیشتری را در اختیار شورای نگهبان قرار دادیم که امیدواریم اثرگذار باشد.

شجاعان با اشاره به بررسی دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات در سه آزمایشگاه معتبر کشور گفت: یکی از آزمایشگاه‌ها دستگاه مذکور را به طور کامل تائید کرده و دو آزمایشگاه دیگر نیز پیرامون این دستگاه نظراتی داده که ما نیز این نظرات را برای شورای نگهبان تفسیر کرده و ارائه دادیم و اکنون منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام طراحی‌های دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات توسط مهندسان داخلی کشور انجام شده است اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این دستگاه‌ها چینی است صحت ندارند و این دستگاه‌ها با طراحی داخلی تهیه شده‌اند.