Gerdab.IR | گرداب

هشدار ناجا به کاربران اینترنت

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹

اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در واحد مبارزه با جرایم رایانه‌ای به کاربران اینترنت در هنگام کار با ایمیل هشدار داد.

گرداب- واحد مبارزه با جرایم رایانه‌ای به کاربران اینترنت در هنگام کار با پست الکترونیک هشدار داد.

اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در واحد مبارزه با جرایم رایانه‌ای به کاربران اینترنت در هنگام کار با ایمیل هشدار داد:

1ــ از باز کردن فایل‌های ارسال شده (attachment) توسط ایمیل‌های ناشناس خودداری کنید، زیرا ممکن است فایل‌ها حاوی برنامه‌های مخرب جهت سرقت اطلاعات شخصی یا از کار انداختن رایانه‌ شما باشد.

2ــ بهترین راه برخورد با نامه‌های الکترونیک ناشناس حذف نامه‌ها و پیوست آنها است.

3ــ اگر پیام الکترونیکی از دوست یا همکار خود دریافت کردید که در بازکردن ضمیمه فایل تأکید دارد، حتما قبل از باز کردن ضمیمه، با فرستنده آن هماهنگی کنید.

4ــ از ذخیره کردن گذر واژه پست الکترونیکی خود، خودداری کنید.

5ــ از باز کردن نامه‌های پست الکترونیک با عناوین نامشروع خودداری و سعی کنید از دادن اطلاعات شخصی و عضویت در این نوع گروه‌ها اجتناب کنید.

6ــ در اینترنت (فضای مجازی) سایت‌هایی هستند که با عضویت در آن تعدادی نامه الکترونیکی مشخص به فرد عضو شده می‌فرستند و می‌گویند که در ازای باز کردن و خواندن آن نامه‌های الکترونیکی که حاوی پیغام‌های تبلیغاتی است مبلغی از پنج سنت تا دو دلار در یک حساب تجاری برای فرد واریز می‌کنند، اما هویت و چگونگی برداشت از حساب معرفی شده دارای وجود خارجی نیست؛ لذا نتیجه کار تنها اتلاف وقت کاربران و صرف هزینه‌های مربوط به اتصال اینترنت است.

7ــ فضای مجازی اینترنت سرشار از تبلیغات فریبنده است که کاربران را به پولدارشدن از راه‌های جدید در پوشش عناوینی همچون بازاریابی شبکه‌ای و تجارت الکترونیک وسوسه می‌کند، بدون شک ورود کاربران به این بازی‌ها یک دسیسه هرمی بیش نیست که به پولدارشدن بازیگردانان منتهی می‌شود.

8ــ به نامه‌های الکترونیک ارسالی ناشناس که خبر برنده شدن مبالغ قابل توجهی پول را به شما می‌دهند، توجه نکنید. این روش دامی برای کلاهبرداری از شماست.

منبع: ایسنا