مدیرعامل شرکت پست از راه اندازی سرویس پست تلفنی (۱۹۳) در کل کشور طی ۴ ماه آینده خبر داد.
به گزارش گرداب، حسین مهری با بیان اینکه هم اکنون سرویس پست تلفنی در ۱۶ استان کشور راه اندازی شده است اظهار داشت: با مشارکت بخش خصوصی این بخش را در سطح شهرستانها توسعه خواهیم داد و امیدواریم در ۴ ماه آینده کل کشور از طریق ۱۹۳ بتوانند خدمت بگیرند.
وی با اشاره به اینکه مرکز تماس پست تلفنی ۱۹۳ (کال سنتر) با داشتن ۳۰۰ خط E۱ بالغ بر ۹ هزار تماس را پوشش می دهد، گفت: در حال حاضر پست تلفنی ۱۹۳ ، خدمات پستی، توزیع سریع مرسوله با مشارکت بخش خصوصی، دریافت بلیط هواپیمایی و اتوبوس داخلی و تهیه غذا را انجام می دهد که به تدریج با توسعه خدمات و توافق با اصناف مختلف، این خدمات بیشتر هم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پست مزیت ۱۹۳ را نسبت به پیک های موتوری، داشتن توافقنامه سطح کیفی خدمات (SLA) با کلیه اصناف همکار عنوان کرد و افزود: چون خدمت از طریق صنف ارائه می شود پس مطمئن و با قیمتهای استاندارد است که در آن بحث امنیت خانواده ها مراعات شده و هرگونه تخلف و یا شکایت مشتریان هم که به پست اعلام شود، طبق قرارداد SLA از صنف پیگیری خواهیم کرد.
مهری گفت: با راه اندازی این سرویس در ۱۶ استان، روزانه بیش از ۳۰ هزار تماس با مرکز ۱۹۳ برای دریافت خدمت، برقرار می شود.
وی همچنین با اشاره به تغییر جهت گیری پست به سمت کسب و کارهای نو، از تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات به مرکز تجارت الکترونیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با تغییرات و انتقال این مرکز به مکان دیگر، در چند سال آینده به سمت ایجاد مرکز تجارت الکترونیک خواهیم رفت.
مهری به استقرار ۶ شرکت در این مرکز در حال حاضر اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمام مسایل تجارت الکترونیک داخلی و بین المللی ساماندهی خواهد شد. با راه افتادن مرکز تجارت الکترونیک، نیازمند تقویت پست لجستیک هستیم که هم اکنون تجهیز برخی استانها از جمله فارس، اصفهان، خراسان رضوی، رشت، قم و تبریز صورت گرفته و به تدریج شهرهای دیگر تجهیز خواهند شد.
وی با ابراز خرسندی از راه افتادن سوئیفت به عنوان ابزار توسعه تجارت الکترونیک، ادامه داد: به تدریج باید با شرکتهای فعال در این زمینه وارد مذاکره شد. در همین حال زیرساخت ها باید با افزایش حجم امانات و بسته های کوچک، افزایش یابد. حتی می توان شبکه توزیع بسته کوچک امانت را حداقل در تهران راه اندازی کرد.