شناسايي سه ميليون صفحه‌ جعلي يوتيوب

شناسايي سه ميليون صفحه‌ جعلي يوتيوب
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹

یک شرکت امنیتی سه میلیون صفحه جعلی در یوتیوب شناسایی کرد. این صفحات کاربران را به دانلود آنتی ویروس ساختگی هدایت می کردند.

شركت امنيتي Zscaler، حدود سه ميليون صفحه جعلي يوتيوب را شناسايي كرد كه تمامي آن‌ها كاربران نامطلع را به دانلود آنتي‌ويروس ساختگي هدايت مي‌كردند.

به گزارش گرداب، به گفته ژولين سابريه، مهندس امنيت شبكه اين شركت، تمامي اين صفحات كه از سوي گوگل به فهرست درآمده بودند با جست‌وجوي واژه "ويدئوي جذاب" قابل دسترس مي‌شدند.

اما صفحه ويدئوي يوتيوب جعلي با يك لايه فلش غيرقابل مشاهده پوشيده شده كه اين فلش كاربر را به صورت خودكار به يك صفحه آنتي‌ويروس ساختگي هدايت مي‌كند.

اگر كاربر فلش را غيرفعال كرده باشد، اين صفحه بي‌ضرر خواهد بود. كد HTML موجود در اين صفحه‌ها شامل لينك‌هايي به سايت‌هاي معتبري مانند فليكر هستند تا به فهرست درآمدن محتواي صفحات توسط موتورهاي جست‌وجو را تضمين كنند.

نرم‌افزار آنتي‌ويروس ساختگي بر روي دامنه‌هاي متعددي ميزباني شده و به‌طور نگران‌كننده توسط بيش‌تر ابزارهاي امنيتي غيرقابل شناسايي مانده است. گزينه مرور مطمئن گوگل در فايرفاكس 90 درصد از اين صفحات را مسدود نمي‌كند، در حالي‌كه نرخ شناسايي آن در ميان فروشندگان آنتي‌ويروس تنها 11 درصد است.

منبع: ایسنا