Gerdab.IR | گرداب

بودجه‌ی سایبری 7 میلیاردی در آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

به‌تازگی اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد: بودجه‌ای معادل 7 میلیارد دلار برای سایبری در سال 2017، در نظر گرفته است.

به گزارش گرداب،، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به‌منظور بهبود آموزش امنیت سایبری به کارمندان و توسعه‌ی ابزارهای آفندی و تقویت دفاع سایبری، بودجه‌ای 7 میلیارد دلاری را برای سال مالی 2017، در نظر گرفته است. اشتون کارتر خاطرنشان ساخت: «این بودجه، برای دفاع از شبکه‌های حیاتی پنتاگون مهم است. همچنین موجب تربیت بهتر سربازان سایبری ما می‌شود و ابزارهای سایبری را گسترش می‌دهد. بودجه‌ی سال مالی 2017، زیرساخت‌های لازم را برای عملیات آفند سایبری تأمین می‌کند.»

وی افزود تا 5 سال آینده این بودجه به 35 میلیارد دلار خواهد رسید. البته میزان هزینه‌های فناوری اطلاعات این وزارتخانه بسیار بیشتر از میزان هزینه‌های عملیات سایبری آن، گزارش شده است؛ به‌عنوان‌مثال پنتاگون در سال مالی 2015، مبلغی معادل 35.9 میلیارد دلار در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، هزینه کرد.

وزیر دفاع آمریکا رویارویی با رقیبان آمریکا مانند چین و روسیه در فضای سایبر، جنگ الکترونیک و فضا را بسیار ضروری عنوان کرد. وی گفت: «اعتماد ما به فناوری گرچه به ما قدرت می‌دهد، اما منجر به آسیب‌پذیری‌هایی می‌شود که دشمنان تمایل به استفاده از این آسیب‌پذیری‌ها دارند.»
همچنین اشتون کارتر بر ادامه‌ی پروژه‌هایی مانند ایجاد پهپادهای هجومی تأکید کرد که شامل میکرو پهپادهایی می‌شود که می‌توانند به‌سرعت از یک جت جدا شوند.

علاوه بر کارتر، کسانی مانند جان مک‌کین (John McCain) سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر روی ظرفیت‌های آفندی را، به دولت اوباما پیشنهاد داده‌اند.