Gerdab.IR | گرداب

امنیت سایبر؛ چالش رییس‌ بعدی آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

هیلاری کلینتون، موضوع امنیت سایبر را یکی از مهم‌ترین چالش‌های رییس‌جمهور بعدی آمریکا عنوان کرد.

به گزارش گرداب، بعد از پایان کمپین رأی‌گیری در نیوهمپشایر، از هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات آمریکا، درباره‌ی برنامه‌های وی در موضوع امنیت سایبر سؤال شد. وی گفت: «امنیت سایبر، یکی از مهم‌ترین چالش‌های رییس‌جمهور بعدی آمریکا است که با آن مواجه می‌شود.» کلینتون افزود: «ما باید اول بدانیم تحمل این را نداریم که ملت‌های دیگر علیه ما سرقت سایبری یا جاسوسی سایبری انجام دهند. ما هم یقیناً منتظر یک حمله‌ی سایبری نمی‌نشینیم.» وی همچنین به این نکته اشاره کرد که باید در هر سطحی جلوی حملات سایبری گرفته شود.

کلینتون مدعی شد کشورهایی مانند روسیه، چین، ایران و کره‌ی شمالی از روش‌های پیشرفته و پیچیده‌ی آفندی استفاده می‌کنند و روند رشد آن‌ها، سرعت گرفته است. وی تروریست‌ها و مجرمان سایبری را تهدیدی نگران‌کننده برای امنیت سایبر آمریکا دانست.

شایان‌ذکر است چندی پیش بر اساس برخی گزارش‌ها، سرورهای وی حاوی ایمیل‌های محرمانه‌ای بودند که بعد از حمله‌ی سایبری و سرقت آن‌ها، منتشر شدند.

این نامزد انتخابات آمریکا به‌صورت غیرمستقیم دولت‌های روسیه و چین را تهدید کرد و چنین گفت: اگر دولت‌های روسیه و چین، کارهای خود را به هکرها بسپارند، باید بهای این کار را پرداخت کنند.