Gerdab.IR | گرداب

امکان پخش ویدئوهای فوق دقیق

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

شرکت Hardkernel یک برد ۴۰ دلاری به نام Odroid-C2 عرضه کرده که می توان از آن به عنوان رایانه‌ای برای استفاده‌های روزمره و نمایش فیلم ها با کیفیت HD بهره گرفت.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، این برد ساده می تواند از سیستم عامل های لینوکس و آندروید پشتیبانی کند و مدلی به روزشده از برد 35 دلاری Raspberry Pi 2 محسوب می شود که آن هم یک رایانه ساده محسوب می شد.

شرکت کره ای Hardkernel می گوید Odroid-C2 در مقایسه با برد قبلی از توان و قدرت پردازش بیشتری برخوردار است که باعث می شود از رقبایش متمایز شود.

در سال های اخیر محبوبیت رایانه های تک بردی که تمامی اجزای سخت افزاری آنها تنها بر روی یک مدارمجتمع سوار می شود افزایش یافته و استفاده از آنها برای ساخت پهباد، پوشیدنی های هوشمند مانند ساعت، ربات و ...  در حال افزایش است. نمونه های پیشرفته این بردها تا 200 دلار قیمت دارند.

توان پردازش برد شرکت کره ای تا بدان حد است که می توان سیستم عامل های Ubuntu 16.04  یا Android 5.1 را بر رویش نصب نمود. قابلیت گرافیکی آن هم برای اجرای برخی بازی های رایانه ای مناسب است. اتصال نمایشگر 4K به این رایانه کوچک از طریق پرت HDMI 2.0 ممکن است. بهره مندی از پردازنده گرافیکی جدید Mali-450 MP3 شرکت ARM  و یک پردازنده شاب دهنده ویدیو برای پخش تصاویر ویدیویی مستقیم H.265 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه از جمله مزایای Odroid-C2 است.

از جمله ویژگی های فنی دیگر  Odroid-C2 می توان به دو گیگابایت DDR3 RAM و پردازنده مرکزی 64 بیتی ARM Cortex-A53 اشاره کرد که بر روی گوشی ها، تبلت ها و رایانه های شخصی به کار برده می شود. پرت های Gigabit Ethernet، USB 2.0 و امکان جاگذاری کارت حافظه میکرو اس دی و eMMC از جمله دیگر امکانات این برد کوچک است.