Gerdab.IR | گرداب

همکاری دو سر سود اسراییل و انگلیس

تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

اسراییل و انگلیس بعد از همکاری‌های تحقیقاتی، قصد دارند هرچه بیشتر برای مقابله با حملات سایبری، با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش گرداب، انگلیس و رژیم صهیونیستی-که پیش از این در حوزه‌ی تحقیقات امنیت سایبری با یکدیگر همکاری کرده بودن، برای مقابله با حملات سایبری به مراکز ملی خود، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

مت هنکاک (Matt Hancock)، وزیر اداره‌ی کابینه‌ی انگلیس، در سفری به سرزمین‌های اشغالی، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با این رژیم، اعلام کرد: «شرکت‌ها و دانشگاه‌های انگلیس، با فناوری‌های مدرن اسراییل گره خورده است و فرهنگ کارآفرینی، یک امر بی‌نظیر است.» برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که وی با مسئولان تجاری و مقامات دولتی این رژیم در بئر سبع نیز دیدار داشته بود.

شایان‌ذکر است محققان انگلیس و رژیم صهیونیستی در تابستان سال جاری قصد دارند به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری‌ها، در حوزه‌های تحقیقات امنیت سایبری، با یکدیگر دیدار کنند.

همکاری اسراییل و انگلیس در حوزه‌ی امنیت سایبری، هم برای اسراییل و هم برای انگلیس دارای اهمیت فراوانی است. اسراییل که در پی تقویت اقتصاد سایبری خود است، می‌خواهد بازار محصولات دفاعی خود را در انگلیس نیز گسترش دهد. از سوی دیگر اسراییل می‌تواند با همکاری انگلیس، از توان علمی دانشگاه‌های این کشور به‌منظور تولید فناوری‌های جدید اطلاعاتی بهره ببرد و به آرمان خود مبنی بر رسیدن به بازار درجه اول فناوری‌های اطلاعاتی و سایبری دنیا، تبدیل شود. انگلیس نیز به‌عنوان عضوی از کشورهای پنج چشم، از محصولات دفاعی و امنیتی اسراییل می‌تواند بهره‌مند شود؛ زیرا انگلیس از کشورهایی است که شدیداً به دنبال تقویت امنیت و دفاع سایبر بخش‌های تجاری و اقتصادی خود است و در این راه، می‌تواند از محصولات دفاعی اسراییل استفاده کند.