Gerdab.IR | گرداب

پایان پنهان‌کاری صهیونیست‌ها در فضای سایبر

تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

ارتش اسرائیل، به آموزش در زمینه حملات سایبری به زیرساخت‌های اساسی خواهد پرداخت. یک واحد جدید با هشت بخش اساسی، در این ارتش تشکیل خواهد شد.

به گزارش گرداب، بخش امنیت سایبری جدیدی در ارتش رژیم صهیونیستی، شروع به شکل‌گیری کرده است. این بخش دارای هشت بخش قسمت فرعی خواهد بود و مأموریت آن‌ها حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اسرائیل در برابر حملات سایبری خواهد بود، موضوع تردید برانگیزی که به اعتقاد برخی کارشناسان، توجیهی برای اجرای عملیات آفندی این رژیم در فضای سایبری است.

سران رژیم صهیونیستی، از مدت‌ها پیش، دائماً خود را یکی از قربانیان حملات سایبری اعلام می‌کنند و بر لزوم برخورد با مهاجمان احتمالی به این رژیم، تأکید دارند.

اعلام این تصمیم، از جانب گدی آیزنکوت (Gadi Eisenkot)، رییس بخش کارکنان ارتش اسرائیل مبنی بر تشکیل یک بخش سایبری جدید در ارتش این رژیم، به اعتقاد کارشناسان امنیتی، بسیار مهم‌تر از خبر ادغام بخش مدیریت لجستیک-فناوری با نیروی زمینی یا ایجاد گردان تکاوران ارتش، توسط یکی از افسران عالی‌رتبه ارتش این رژیم محسوب می‌شود.

آیزنکوت در بخشی از صحبت‌های خود در این رابطه، آمریکا، ایران، بریتانیا، آلمان و رژیم صهیونیستی را از مهم‌ترین قدرت‌های دارای فناوری سایبری برشمرده و تأکید کرده که حملات سایبری به زیرساخت‌های حساس اسرائیل، یک رؤیا یا داستان نیست و دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست. نکته قابل تأمل در این میان، عدم نام بردن از چین، به عنوان یکی از قدرت‌های سایبری در جهان است.

در بخشی از صحبت‌های آیزنکوت آمده است: «حملات سایبری به یکی از سلاح‌های مشروع جنگی تبدیل شده است. این حملات دقیقاً بعد از یک سال نسبتاً آرام در امنیت سایبری صورت می‌پذیرد که بر پاشنه آشیلی چون توافق هسته‌ای با ایران می‌چرخد. ما این بخش‌های ترکیبی در ارتش اسرائیل را به وجود آورده‌ایم، بخش‌هایی که در صورت مواجهه با یک "11 سپتامبر سایبرنتیکی "، سؤالی برای پرسش وجود باقی نخواهد گذاشت. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر فرودگاه بین‌المللی بن گوریون، خاموش شود؟ یا اینکه دسترسی ما به اینترنت قطع شود. در مواقع ضروری، عموم مردم نیاز دارند تا اطلاعاتی را از ما دریافت کنند و بر اساس راهنمایی‌های ما، فعالیت‌های خاصی را انجام دهند.»

البته آیزنکوت، موضوعی را افشا کرده است که بر اساس آن، فرماندهی ارتش اسرائیل، پروژه ارسال پیامک توسط فرماندهی خط مقدم اسرائیل (Home Front Command) به افراد ساکن در سرزمین‌های اشغالی در موقعیت‌های خطرناک را لغو کرده است. با وجود هزینه‌بردار بودن لغو این طرح، ارتش به توقف آن دستور داده و این کار را به خاطر کمبود همکاری توسط سازندگان تلفن همراه انجام داده است.

به نظر می‌رسد سران رژیم صهیونیستی، تصمیم گرفته‌اند تا از فاز پنهان‌کاری در عملیات سایبری خارج شده و به شیوه علنی به عملیات آفندی خود در فضای سایبری بپردازند. به علاوه تلاش برای ایجاد اجماع جهانی و تسریع در وضع قوانین بین‌المللی و بهانه تراشی برای تحریم کشورهایی نظیر ایران، از دیگر اهداف صهیونیست در اعلام این خبر به نظر می‌رسد.