به گزارش
گرداب، مازیار کشاورز گفت: این سامانه که فرایندهای صدور مجوز ثبت سفارش، ترخیص و صدور گواهینامه تائید نمونه تجهیزات ICT حوزه را پوشش میدهد در راستای طرح توسعه دولت الکترونیک و به منظور شفافسازی، کاهش مراجعه حضوری و ایجاد قابلیت پیگیری انجام امور از طریق سامانه، از اول اسفند به صورت آزمایشی راهاندازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و امور منابع رگولاتوری با اشاره به اینکه در حال حاضر اطلاعات تمامی تجهیزاتی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد کشور میشوند باید در سامانه گمرک فرامرزی ثبت شود گفت: بر همین اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران با سازمانهای همجوار پنجره واحد خدمات ایجاد کرده که در حوزه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات، رگولاتوری بعنوان سازمان همجوار گمرک تعیین شده است.
کشاورز افزود: برقراری ارتباط سامانه جامع ترخیص تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با سامانه گمرک فرامرزی از طریق مرکز مبادله اطلاعات (Information Exchange) وزارت اقتصاد و دارائی و در بستر شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و از ابتدای فروردین سال ۹۵ به طور کامل عملیاتی میشود و متقاضیان موظف هستند صرفاً از طریق این سامانه امور مربوط به صدور مجوز ثبت سفارش، ترخیص و صدور گواهینامه تائید نمونه را انجام دهند.