Gerdab.IR | گرداب

کارگزار سایبری آمریکا در آسیا کیست؟

تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

به‌تازگی شرکت فناوری اطلاعات ژاپنی «NEC»، ساختمانی مخصوص امنیت سایبر در سنگاپور ایجاد کرد.

به گزارش گرداب، شرکت فناوری اطلاعات NEC در ژاپن که در زمینه‌ی فناوری‌های شبکه و اطلاعات، فعالیت می‌کند، در راستای تقویت امنیت سایبر سنگاپور، گامی نو برداشت. این شرکت، ساختمانی را در زمینه‌ی امنیت سایبر در سنگاپور ایجاد کرد تا این کشور را برای مقابله با تهدیدات سایبری، آماده سازد.

همچنین ساختمان جدید در سنگاپور، با سایر مراکز امنیتی شرکت NEC در سراسر جهان، به‌منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات و تأمین امنیت کاربران، همکاری خواهد کرد.

شرکت NEC در سال 2014، اولین ساختمان امنیت سایبری خود را در ژاپن ایجاد کرد. برخی کارشناسان گفته‌اند ایجاد ساختمان یادشده در سنگاپور موجب کمک به بخش تجاری این کشور در زمینه‌ی مدیریت مشکلات امنیت سایبری می‌شود. حتی برخی تحلیل گران معتقدند اقدام شرکت NEC در ایجاد ساختمانی جدید، نقطه‌ی عطفی برای این شرکت خواهد بود.

تقویت توان امنیت سایبری سنگاپور را می‌توان در چارچوب تقویت قدرت سایبری انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN)، تحلیل کرد. برخی از کشورهای این انجمن در عرصه‌ی فضای سایبر، با چین درگیر هستند و حتی اخباری مبنی بر حملات سایبری چین علیه این کشورها منتشر شده است. سنگاپور نیز یکی از کشورهای عضو این انجمن است. ژاپن با سرمایه‌گذاری در سنگاپور، این کشور را در برابر قدرت سایبری چین، تقویت می‌کند.

از سوی دیگر ژاپن با توانمند کردن سنگاپور؛ نقش بازوی آمریکا را در جنوب شرقی آسیا دارد؛ زیرا ژاپن از متحدان سایبری آمریکا است و آمریکا نیز در فضای سایبر کشورهای جنوب شرقی آسیا سرمایه‌گذاری می‌کند.