Gerdab.IR | گرداب

همکاری غول‌های مخابراتی در شبکه های ارتباطی

تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴

تعدادی از غول های دنیای مخابرات قصد دارند با همکاری چند شرکت مشهور فناوری طرحی موسوم به تله کام اینفرا را به منظور ارزان قیمت تر کردن، سریع تر کردن و سهل الوصول کردن شبکه های مخابراتی اجرا کنند.

به گزارش گرداب به نقل از انگجت، این گروه امیدوارند با راه اندازی این شبکه تبادل داده در شبکه های مخابراتی با سرعت بیشتر و هزینه کمتری ممکن شود، امری که اقبال مردم به این شبکه ها را افزایش داده و به کسب درآمد بیشتر کمک می کند.

در مجموع سی شرکت بزرگ فناوری در قالب این طرح همکاری می کنند تا طراحی جدیدی را برای شبکه های مخابراتی ممکن کنند و از جمله شبکه های نسل پنجم تلفن همراه را حتی در نقاط روستایی قابل دسترس کنند. با همه گیر شدن این استاندارد مخابراتی بارگذاری محتوای یک برنامه تلویزیونی بر روی گوشی در چند ثانیه ممکن می شود.

طرح مذکور هنوز در مراحل اولیه است ولی آزمایش های صورت گرفته تا به حال امیدوارکننده بوده اند. به عنوان نمونه در قالب این طرح دسترسی به اینترنت باکیفیت از طریق شبکه های مخابراتی در روستایی در فیلیپین ممکن شد. در آزمایش دیگری نیز شبکه نسل چهارم تلفن همراه در ارتفاعات اسکاتلند با موفقیت پیاده سازی شد.

نتیجه نهایی اجرای چنین طرح هایی افزایش تعداد افراد آنلاین است و این افراد بدون شک به استفاده از خدمات شرکت هایی روی می آورند که دسترسی آنها به اینترنت را ممکن کرده اند و این امر سود تجاری سرشاری را نصیب شرکت های مذکور خواهد کرد.