Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارشاد جوسازی کرد!

فشاری برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی وارد نشده است

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

معاون قضایی دادستان کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر علی جنتی مبنی بر فشار برای فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی و مقاومت وزرا در کارگروه تعیین مصادیق گفت: فشاری برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی وارد نشده و وزیر ارشاد جوسازی کرده است.

به گزارش گرداب، عبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به این سئوال که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال اعلام کرده برای فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی فشار وجود دارد اما وزرای عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مقابل این فشارها مقاومت می‌کنند اظهار کرد: فشاری برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی به کسی وارد نشده است و اگر وزیر ارشاد چنین سخنی گفته باشد قطعاً جوسازی کرده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در در واکنش به قسمت دیگری از سخنرانی وزیر ارشاد اظهارکرد: اینکه وزیر ارشاد گفته است "نمی‌توان جلوی تکنولوژی ایستاد" این هم مغالطه است و از جنس ادبیاتی است که دست اندرکاران رژیم پهلوی برای بدبین کردن مردم از مراجع عظام تقلید به کار می‌بردند.

خرم‌آبادی گفت: اگر مخالفان وزیر ارشاد در کارگروه با تکنولوژی شبکه‌های اجتماعی مخالف هستند پس چرا بر فعالیت شبکه‌های اجتماعی داخلی تاکید دارند و چندین  نامه در مورد تقویت شبکه های بومی به دولت نوشته اند؟

معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور اظهارکرد: به نظر من کسی جلوی تکنولوژی ایستاده که به‌رغم وظیفه ذاتی که در قبال  تقویت شبکه‌های اجتماعی بومی دارد به وظیفه‌اش عمل نکرده و کم‌کاری او باعث شده مردم ناچار به استفاده از  شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی شوند.

خرم‌آبادی تصریح کرد: اختلاف  با وزیر ارشاد بر سر نفس شبکه‌های اجتماعی نیست  بلکه موضوع  اختلاف، برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند که قوانین کشور را رعایت نمی‌کنند. ایشان و همفکرانشان در کارگروه، طرفدار شبکه‌های اجتماعی قانون‌شکن بوده و مخالف برخورد با آنها هستند.

معاون دادستان کل بیان داشت: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد شبکه‌های اجتماعی که قانون‌شکنی می‌کنند در فضای مجازی  آن کشور فعالیت کنند ولی در کشور ما به خاطر حمایت غیرقانونی برخی دولتمردان, بعضی شبکه‌های اجتماعی که قوانین کشور را نقض می‌کنند و به بستری برای ارتکاب جرایم سازمان یافته تبدیل شده‌اند, به راحتی و بدون هرگونه محدویتی فعالیت دارند.

خرم‌آبادی تاکید کرد: فعالیت در فضای مجازی یک کشور اگر توأم با عدم رعایت قوانین کشور باشد، به منزله اشغال کشور است و دادستانی کل و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قصد دارند فضای مجازی کشور را از تحت سلطه, اشغال و نفوذ بیگانگان خارج کنند اما عده‌ای مخالف هستند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: استقلال کشور در فضای مجازی با تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی و الزام شبکه‌های خارجی به تبعیت از قوانین کشور تحقق می‌یابد.

خرم‌آبادی تاکید کرد: فعالیت موفق شبکه‌های اجتماعی خارجی مرهون کمک‌ها و حمایت‌های دولت‌‌های آنهاست اما در کشور ما دولت نه‌تنها هیچ حمایتی از شبکه‌های اجتماعی داخلی نمی‌کند بلکه حتی هزینه پهنای باند داخلی را به قیمت اینترنت خارجی از آنها می‌گیرد و این هزینه زیاد باعث شده که شبکه‌های اجتماعی داخلی نتوانند با شبکه‌های خارجی رقابت کنند. از طرفی اگر شبکه‌های اجتماعی داخلی کوچکترین تخلفی بکنند فورا با آنها برخورد می‌شود درحالی که جلوی برخورد با شبکه‌های خارجی را می‌گیرنـد؛ در واقع برخی طرفدار بستن سنگها و رها کردن سگ‌ها هستند و به این موضع خود در ملاء‌عام افتخار هم می‌کنند.

وی گفت: ان‌شاء‌الله به زودی با تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی و الزام بیگانگان به تبعیت از قوانین کشور، به اشغالگری، سلطه و نفوذ شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی در کشورمان خاتمه خواهیم داد.

معاون دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد وزیر ارشاد نیز به جای حرف‌های تفرقه‌انگیز به وظیفه ذاتی خود مبنی بر حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی عمل کنند.