Gerdab.IR | گرداب

نصب ۱۴۰۰ کنتور هوشمند در آذربایجان

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

معاون بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال یکهزار و ۴۰۰ کنتور هوشمند برای جلوگیری از هدررفت آب در سطح استان نصب شده است.

به گزارش گرداب به نقل از روابط عمومی سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، مجتبی جلیل‌زاده سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب اظهار داشت: در یک سال گذشته از برداشت غیرمجاز و اضافی ۱۵۰ حلقه چاه جلوگیری شده است.

وی از نصب یک هزار و ۴۰۰ کنتور هوشمند در سطح استان برای جلوگیری از هدررفت آب نیز خبر داد و افزود: از اول امسال تاکنون یک هزار و ۳۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پلمب و مسدود شده که ۷۰ درصد چاه‌های غیرمجاز در سه شهرستان بناب، ملکان و مراغه واقع شده‌اند و طرح تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز نیز در دست تدوین است که در سال ۹۵ نهایی می‌شود.

معاون بهره‌برداری و حفاظت از منابع آب سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد آب‌های موجود در بخش کشاورزی و دو درصد در بخش صنعت مصرف شده که متوسط استفاده جهانی آب در بخش صنعت ۲۵ درصد است و ۱۰ درصد نیز در مصارف شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جلیل‌زاده در خصوص وضعیت بارش در آذربایجان‌شرقی نیز اظهار داشت: بارش برف و باران در استان ۱۸ درصد نسبت به درازمدت و ۲۴ درصد نیز نسبت به سال قبل کاهش دارد و در شهرستان بناب نیز میزان بارش باران ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد