Gerdab.IR | گرداب

نرم افزاری برای ثبت اصطلاحات عامیانه

تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

فیس بوک در فوریه گذشته موفق به ابداع نرم افزاری شده که با جستجو در میان مطالب ارسالی کاربران اصطلاحات عامیانه جدید به کار رفته توسط آنها را شناسایی کرده و در قالب یک فرهنگ لغت اجتماعی ذخیره می کند.

به گزارش گرداب به نقل از تک اسپات، نرم افزار یاد شده می تواند با دقت متون ارسالی در فیس بوک را بررسی کند و هر اصطلاح، عبارت یا واژه جدیدی را شناسایی کند. در صورتی که این کلمات و اصطلاحات به طور گسترده به کار گرفته شده باشند در فرهنگ لغت فیس بوک ثبت می شوند. اما در غیر این صورت کنار گذاشته می شوند.

این نرم افزار همچنین کلیدواژه های تازه شناسایی شده را بررسی می کند تا مطمئن شود قبلا در فرهنگ های لغت مختلف ثبت نشده باشند. علاوه بر این اگر کلیدواژه جدیدی برای مدتی محبوب شده و سپس توسط کاربران کنار گذاشته شود از فرهنگ لغت فیس بوک حذف می شود.

در اختراع ثبت شده توسط فیس بوک تصریح شده که از نرم افزار یاد شده برای شناسایی کلمات عامه، اصطلاحات هنری، تکواژه های چندوجهی، اختصارات هجایی، اختصارات، کلمات اختصاری، اسامی، نام های مستعار، کلمات یا عبارات تغییر کاربری داده شده استفاده می گردد.

هنوز مشخص نیست فیس بوک دقیقا چه استفاده ای از این واژه های جمع آوری شده به عمل خواهد آورد، اما به نظر می رسد یکی از کاربردهای آن ارتقای سیستم پیش بینی واژه ها و حدس زدن کلمات مورد استفاده کاربران خواهد بود.